מועדון חודש ספטמבר יעסוק באסופת הסיפורים "היה יהיה 6". מועדון חודש אוקטובר יעסוק בספרו של מיכאל אנדה "הסיפור שאינו נגמר".

 פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

 מועדון חודש ספטמבר יעסוק באסופת הסיפורים "היה יהיה 6" (אגודה ישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, 2014).

—–

על האסופה:

“היֹה יהיה” של 2014 מחזיק ארבעה עשר סיפורים. חלקם קצרצרים ואחרים מקיפים עמודים רבים. יש בהם רוחות ואלים, קסם ודנ”א, קוראים בקפה ואמפתים, חוקרים פרטיים ובלשי משטרה. וחתול אחד. וכל הסיפורים האלה הם דרכים. הם מובילים אותנו למחוזות של דמיון וקסם, לעתיד ולעבר, ולמבט חדש על עצמנו.

כבכל שנה, לצד סופרים מוכרים ואהובים תמצאו ב”היֹה יהיה” גם סופרים חדשים. השנה באסופה: שחר אור, הילה בניוביץ’-הופמן, רותם ברוכין, רוני גלבפיש, לילי דאי, יצהר ורדי, אורי ליפשיץ, קרן לנדסמן, הדס משגב, עדו סוקולובסקי, יעל פורמן, דורית קידר, שלי קלינג.

המועדון יתקיים בת"א ובירושלים:

בירושלים ביום חמישי 10/9 ב-19:30, ב"תמול שלום", יואל משה סלומון 5, ירושלים. מנחה: גלי אחיטוב.

בת"א ביום חמישי 17/9, ב-19:30, ב"קפה גרג", ויצמן 2, ת"א. מנחה: דפנה קירש.

לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

 

מועדון חודש אוקטובר יעסוק בספרו של מיכאל אנדה "הסיפור שאינו נגמר" (לדורי, 1985, זמורה ביתן 2015).

 מהכריכה האחורית:

ממלכת פאנטסיה בסכנה. הקיסרית היַלדית חולה ואיתה הארץ כולה. אם לא תימצא התרופה למחלה, כל יצוריה המופלאים ונופיה המרהיבים ייעלמו ויהפכו ללא כלום. מי הגיבור שיציל את פאנטסיה? האם יהיה זה אַטְרֵיוּ, הצייד האמיץ, או חברו בַּסְטְיָאן, מסַפר הסיפורים? ואולי יהיה זה אתה, הקורא, שיחצה את הגבול ויעוף על גבו של דרקון המזל אל עולם הפלאות של הסיפור שאינו נגמר.

מיכאל אנדה ((1995-1929 מוכיח בספרו הנודע שקריאה היא הקסם האמיתי, קסם המוביל את הקורא לעולמות מופלאים, שמהם הוא חוזר אדם חדש. אנדה מספר סיפור הרפתקאות מותח, שגיבוריו האנושיים ויצוריו הדמיוניים מטביעים חותם בלב הקורא. בתוך עלילה רבת–תפניות הוא טומן רעיונות עמוקים על מציאות ודמיון, על שבריריותה של חברות, על שיכרון הכוח של החלשים, על כוחה המרפא של הספרות.

_________________

המועדון יתקיים במסגרת פסטיבל אייקון, ב-1/10 בשעה 14:00, במתחם אשכול פיס ועירוני א', ת"א. למיקום מדויק ניתן להכנס לאתר הכנס. מנחות: דפנה קירש וגלי אחיטוב.

בנוסף מתוכננים מפגשים של המועדון בהמשך אוקטובר: ב-15/10 ב-19:30, בת"א וירושלים. המפגש בתל-אביב ייערך בקפה "גרג" ברחוב ויצמן 2 בהנחיית דפנה קירש.
המפגש בירושלים ייערך ב"תמול שלשום" ברחוב יואל משה סלומון 5 בהנחיית גלי אחיטוב.

לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה.


ספר חודש נובמבר יהיה "נפץ אותי", מאת טהרה מאפי. עותקים של הספר יוגרלו בין המשתתפים במועדוני אוקטובר, באדיבות הוצאת גרף.


לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.