geffen

פרס גפן

בטקס הנעילה של פסטיבל אייקון למדע בדיוני, פנטזיה ומשחקי תפקידים שהתקיים בתאריך 1.10.15, בסינמטק תל אביב, הוכרזו הספרים והסיפורים הזוכים בפרס גפן לשנת 2015, כפי שנבחרו על ידי באי הפסטיבל.

  1. פרס גפן לספר המדע הבדיוני או הפנטזיה העברי המקורי הטוב ביותר הוענק לקרן לנדסמן על ספרה "שמים שבורים", שראה אור בהוצאת סיאל.
  2. פרס גפן לסיפור המדע הבדיוני או הפנטזיה העברי המקורי הטוב ביותר הוענק להילה בניוביץ'-הופמן על סיפורה "חמש ארבע שלוש שתיים אחת" שפורסם באסופת הסיפורים "היה יהיה 2014".
  3. פרס גפן לספר המדע הבדיוני המתורגם הטוב ביותר הוענק לאנדי וייר על ספרו "לבד על מאדים", שראה אור ב"הכורסא הוצאה לאור". תרגום: דידי חנוך.
  4. פרס גפן על ספר הפנטזיה המתורגם הטוב ביותר הוענק לניל גיימן על ספרו "אוקיינוס בקצה המשעול" שראה אור ב"הכורסא הוצאה לאור". תרגום: דידי חנוך.
  5. פרס גפן לספר המדע הבדיוני או הפנטזיה לנוער המתורגם הטוב ביותר הוענק לל' פרנק באום על ספריו "עוצמה מעוץ" ו"דורותי והקוסם בארץ עוץ" מסדרת "הקוסם מארץ עוץ" שראו אור בהוצאת עוץ. תרגום: גילי בר-הלל סמו.

הפרס כולל מענק של 7,500 ש"ח לזוכה בקטגורית ספר המדע הבדיוני והפנטזיה העברי ומענק של 2,500 ש"ח לזוכה בקטגורית סיפור המדע הבדיוני או הפנטזיה העברי.

einat_l

פרס עינת

בטקס הנעילה של פסטיבל אייקון שהתקיים בתאריך 1.10.2015 בסנימטק תל אביב, הוכרזו הזוכים בתחרות "פרס עינת" 2015!

דבר השופטים:

תחרות פרס עינת גורמת לנו להיווכח שוב ושוב בעושר הגדול של רעיונות וסגנונות שמאפיין את ציבור הכותבים הישראלי. הנושא המשותף, הרפתקאות, הזמין נושאים חוזרים, אולם בין הסיפורים שהגיעו למקומות הראשונים והקרובים אליהם, נהנינו לקרוא מבחר גדול של רעיונות, סגנונות ונקודות מבט שונות. שמחנו לגלות שלא מעט כותבים בחרו בגיבורים מקומיים לסיפורם, ובכך הוסיפו מימד מעניין. עבודתנו בבחירת המקומות הראשונים לא הייתה קלה, ולא מעט סיפורים נאבקו על הכניסה לראש הרשימה.

הזוכים במסלול הרגיל

במקום הראשון: קיפולי נייר מאת גיא בוסקו

במקום השני:  מחר מאת אביה סגל

במקום השלישי: המסע הקצר ביותר מאת רינה זאן-ברוך.

הזוכים במסלול הנוער

במקום הראשון: שקיעה מאת עדן אשכול

במקום השני: מלון שבעת החטאים מאת נגה מזרחי

במקום השלישי: מום מאת ריף לניר

משפחתה של עינת פלג ז"ל העניקה פרסים לזוכים. במסלול הרגיל,לזוכה במקום הראשון הוענק פרס בסך 1500 שח, לזוכה במקום השני הוענק פרס בסף 1000 שח ולזוכה במקום השלישי הוענק פרס בסך 500 שח. המסלול הנוער לזוכה במקום הראשון הוענק פרס בסך 500 שח. במסלול הנוער הוענקו ספרים דיגתליים לזוכים במקום השני והשלישי מתנת גטבוקס-ספרים דיגטליים בעברית.

תודה רבה למשפחתה וחבריה של עינת שיזמו את הפרס. תודה רבה לאגודה הישראלית למדע בדיוני ופנטסיה ששותפה לפרס. תודה רבה לצוות השופטים ולצוות פסטיבל אייקון על הפקת הטקס.