פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

 החודש יתקיים המועדון בתל-אביב, בירושלים ובכרמיאל.

old_man

המועדון בירושלים יעסוק בספר מלחמת האדם הזקן מאת ג'ון סקאלזי (ינשוף, 2006), ויתקיים ביום שלישי 21/6, ב-20:00 במסעדת נגילה, משיח ברוכוף 5, ירושלים. מנחה: יהושע ברנהרט

מן הכריכה האחורית:
ביום הולדתו ה-75 עשה ג´ון פרי שני דברים. ראשית, הוא ביקר בקברה של אשתו. לאחר מכן הצטרף לצבא, כשהוא אינו יודע לאן מועדות פניו ומה יעלה בגורלו. רומן אקשן סוחף וחסר פשרות, הנקרא בנשימה עצורה. סיפור של נאמנות ושל גבורה, של עוז נפש ושל הקרבה, סיפורם של לוחמים החיים על הקו הדק המפריד בין דיראון עולם ובין תהילת נצח.

ביקורת על מלחמת האדם הזקן ב"בלי פאניקה".

time_machine

מפגשי המועדון בתל-אביב ובכרמיאל יעסקו בספר מכונת הזמן המקרית מאת ג'ו הלדמן (יניב, 2011).

בתל-אביב: ביום חמישי 23/6, בשעה 20:00, בקפה גרג, ויצמן 2, תל-אביב. מנחה: דפנה קירש

בכרמיאל: ביום חמישי 30/6 בשעה 19:00 בספרייה העירונית, רח' צה"ל 107. מנחה: סטלה גנגרינוביץ.

מן הכריכה האחורית:
מאט פולר, סטודנט שנפלט מלימודי הדוקטורט, עובד קשה במשרה פחותה של עוזר מחקר באם-אַי-טי כשיום אחד, בשעה שהוא מודד יחסים קוונטיים בין גרביטציה ואור, מכשיר הכיול שלו נעלם – ומופיע מחדש שנייה אחת לאחר מכן. בעצם, בכל פעם שמאט לוחץ על כפתור האתחול, המכונה נעלמת לפרק זמן ארוך פי שנים-עשר.

אחרי שהוא מתעסק קצת עם מכשיר הכיול, מאט משוכנע שהוא מחזיק ברשותו מכונת זמן. ועל-ידי חיבור פשוט של קופסת מתכת למכונה הוא לומד כיצד לשלוח דברים למסע בזמן – כולל צב מחנות לחיות מחמד, שחוזר מההרפתקה במצב טוב למדי.

למאט, המועסק בעבודה ללא תקווה לקידום ושהחברה שלו עזבה אותו למען גבר אחר, אין שום דבר להפסיד אם ייקח את מכונת הזמן לטיול קטן בעצמו. לכן הוא שואל מכונית ישנה, מעמיס לתוכה אוכל ומים, ומוצא את עצמו בעתיד הקרוב – נתון במעצר על רצח הבעלים המקורי של המכונית, שהתפגר אחרי שראה את מאט נעלם מול עיניו.

הדרך היחידה להיפטר מההאשמות נגדו היא להמשיך לנוע קדימה עד שימצא מקום בטוח מספיק כדי להשתקע בו. אבל ייתכן שמקום כזה בכלל לא קיים…
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.
הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים קודמים או עתידיים.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
מועדון חודש יולי בתל-אביב יעסוק בספר אראגון מאת כריסטופר פאוליני.
מועדון חודש יולי בירושלים יעסוק בספר חולית מאת פרנק הרברט.  

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה או לדף האגודה בפייסבוק.