פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

החודש מועדון הקריאה חוגג עשר שנים להווסדו. לכבוד המאורע, מועדון חודש מרץ בירושלים יעסוק בספר מלחמה למען האלונים מאת אמה בול, שבו עסק המועדון הראשון, במרץ 2007.

מועדון חודש מרץ בתל-אביב יעסוק בספר אחיות הגורל מאת טרי פראצ'ט (כנרת זמורה ביתן, 1997). המועדון יתקיים ביום ה', 23.3.17 ב- 19:30, ב"קפה גרג", ויצמן 2. מנחה: שרה גבאי

מן הכריכה האחורית של "אחיות הגורל:

ממלכות מתמוטטות, מלכים נופלים וסכינים נשלפים בממלכה הקסומה של עולם הדיסק כשלוש מכשפות מתערבות בחיי הממלכה, ורוצות להמליך מלך לפי בחירתן. קשה להכתיר דווקא את המלך שבו רוצים כאשר מלכים גיבנים, ליצנים אבודים ויורשים מחופשים מתרוצצים מסביב ומפריעים במלאכה…

כאמור, מועדון חודש מרץ בירושלים יעסוק בספר מלחמה למען האלונים מאת אמה בול (מודן, 2006) ויתקיים ביום ג', 28.3.17 ב- 19:30, בבית הקפה ״נגילה״, משיח ברוכוף 5, ירושלים. מנחה: שרה מולדובן

מן הכריכה האחורית של "מלחמה למען האלונים":

"מלחמה למען האלונים", ספרה הראשון של אמה בול, נמנה עם הרשימה המצומצמת של ספרים שהגדירו את הפנטסיה האורבנית המודרנית.

אדי מק´קאנדרי היא מוזיקאית שחייה התפרקו. היא נפרדה מהחבר שלה ופירקה את הלהקה שלהם. בעודה הולכת ברחובות מיניאפוליס בלילה, היא מגויסת למלחמה הבלתי נראית בין שתי החצרות של ממלכת הפיות. לפתע, חייה ולא רק חייה שלה עומדים על כף המאזניים, ונראה שהעדפותיה הן חסרות משמעות.

זהו ספר ארצי ומופלא, בוטה ולירי. ספר פנטזיה שעוסק בעולם שלנו באות המידה שהוא עוסק בעולם שמכבר לו. זהו ספר על אהבה ונאמנות, על מוזיקה ומוזיקאים, על זוהר כוזב ואמנות אמיתית.

לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים נוספים (קודמים או עתידיים).


מועדון חודש אפריל יעסוק בספר "דברים מוזרים קורים" מאת קלי לינק.

המעוניינים להציע ספרים למועדוני קריאה עתידיים, ולהנחותם, או להצטרף להנחייה במקומות נוספים בארץ, מוזמנים לפנות במייל למרכזת הפרויקט, דפנה קירש.

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.