ברוכים הבאים לעולם חדש של אלים ומפלצות.

"המומיה" הוא סרט שמציג ומבסס עולם חדש שאולפני יוניברסל מגישים לנו, "העולם האפל" של יוניברסל המתבסס על המפלצות הקלאסיות מסרטי האימה הישנים של האולפן. צפויים הרבה סרטים בסדרה הזו ולמעשה "המומיה" הוא כבר הסרט השני בסדרה, אחרי דרקולה מ 2014 שאותו החליטו האולפנים לא לקשור ישירות לסדרה אלא לפתוח אותה באופן רשמי עם הסרט הזה.

כדי להבין את טבעו של הסרט די לפתוח את הסקירה עליו בכך שנאמר שיש סצנה אחת שצולמה במשך יומיים במטוס שעושה תרגילים אווירובטיים, כדי לצלם מצב שבו אין כוח משיכה. השחקנים והצוות קיבלו בחילה ואתם תקבלו אפקטים מדהימים, הטובים ביותר שאפשר להפיק ולצלם, דבר המוסיף המון לסרט הרפתקאות ופעולה מהסוג הזה, מרהיב ועוצר נשימה.

ואכן יש המון הרפתקאות בסרט. התסריט אולי לא חדשני אבל מספק את כל מה שצריך בסרט מהז'אנר הזה. "המומיה" מספק גם אווירה אפלה, ולא מעט קטעים מפחידים של ממש. שותפתי לצפייה בסרט השאירה עלי סימנים בחלק מהקטעים. בסרט יש גם מינון נכון של הומור והומור עצמי, שהפכו חשובים כל כך בסרטים מהסוג הזה לאחרונה. אבל זו אינה קומדיה ובאופן כללי הסרט מתייחס אל עצמו ברצינות רבה. כמה הברקות שלא נחשוף אותן כאן הופכות חלקים מהסרט מהנים עוד יותר למי שאוהב לחשוב ולהשתמש במוח בסרטים.

החיסרון האמִתי היחיד בסרט הוא הרדידות של דמות הגיבור שמגלם טום קרוז. אפילו קרוז עצמו קצת מתבלבל כאשר הוא מגלם את הדמות הזו והיא קצת מעורפלת. אבל טונות של כריזמה מאחד מכוכבי האקשן המשכנעים שיש לנו היום מפצים על החיסרון הזה, כמו גם דמיות משנה מעניינות הנמצאות בסיפור ומשחק משובח ומשכנע של כמעט כל השחקנים האחרים.

השמועות מספרות שבזמן הצילומים טום קרוז התאהב בסופיה בוטלה שמשחקת לצדו בסרט וגם אתם לבטח תתאהבו בה. ראסל קרו מראה לנו שהוא שחקן טוב והתפקיד שהוא משחק בסרט מתאים לו מאוד, וגם אנאבל ולאס עושה עבודה מצוינת.

"המומיה" הוא, כאמור, סרט הרפתקאות עתיר באפקטים. הוא מרהיב ועשוי היטב, אבל ניחן גם בפינות אפלות. מעין אינדיאנה ג'ונס מעודכן באפקטים מודרניים. אם אתם אוהבים סרטי הרפתקאות, מתח שירתק אתכם לכיסא ועולמות אפלים שיש בהם מפצלות ושדים – רוצו לקולנוע לראות את הסרט הזה. אם הוא מייצג את הסדרה כולה, אני מצפה מאוד לסרט הבא בה ("כלתו של פרנקנשטיין" שאמור לצאת ב-2019).


המומיה
במאי: אלכס קורצמן
תסריט: דיוויד קופ, כריסטופק מקקווארי, דילן קוסמן
שחקנים: טום קרוז, אנאבל ואליס, סופיה בוטלה, ראסל קרו
2017
107 דקות