פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

מועדון חודש אוגוסט בירושלים יעסוק בספר עקורה מאת נעמי נוביק (נובה, 2016). המועדון ייערך ביום שלישי, 29/8 בשעה 20:00, בבית פרטי בקטמונים (הכתובת המדויקת תימסר לנרשמות ולנרשמים). מנחה: גלי אחיטוב

עקורה – מהכריכה האחורית:

אגניישקה תמיד ידעה שהדרקון, המכשף שמגן על העמק בו שוכן הכפר השליו שלה, ייקח את קאשה, חברתה הטובה. הדרקון לוקח נערה בת שבע עשרה מהעמק כל עשר שנים, וקאשה היא היפה ביותר, המוכשרת ביותר, האמיצה ביותר.

אבל כשהדרקון מגיע לטקס הבחירה, הוא לא בוחר בקאשה. הוא בוחר באגניישקה.

"עקורה" הוא סיפור על שורשים ויער, על מסורת עממית לעומת ידע כתוב, על מה שנמצא מאחורי האופל של היער האפל. זה סיפורה של גיבורה נהדרת, שמגלה שיש בעצמה יותר מכפי שחשבה.

ביקורות על "עקורה": באתר "בלי פאניקה"; באתר "הספרייה הפנטסטית"; בוואלה.


מועדון חודש אוגוסט בתל-אביב יעסוק הפעם בשני ספרי ילדים קסומים העוסקים בתגלית מפתיעה, הזמן החולף, ומה שביניהם.

בספר טאק לנצח מאת נטלי בביט (זמורה ביתן, 2003), שיצא גם תחת השם מעיין הנצח (אוקיינוס ומודן, 2015) ובספר גן החצות של טום מאת פיליפה פירס (זמורה ביתן, 2003). המועדון ייערך ביום רביעי, 30/8, בשעה 19:30 בבית פרטי ברמת אביב (הכתובת המדויקת תימסר לנרשמות ולנרשמים). מנחה: דפנה קירש

רצוי לקרוא את שני הספרים לקראת המועדון, אולם ניתן יהיה ליהנות ממנו גם לאחר קריאת אחד.

גן החצות של טום – מהכריכה האחורית:

טום כועס מאוד. החופש הגדול הגיע, אבל הוריו שולחים אותו אל דודיו שבעיר הרחוקה כי אחיו פיטר חולה. מה יעשה בדירה הקטנה שלהם, בלי חברים ובלי הגן שליד ביתו? אלא שאז מגיע הלילה שבו משתנה הכול: השעון הישן שעל קיר הדירה משמיע שלושה – עשר צלצולים, וטום מגלה להפתעתו גן סודי, גן קסום ועוצר נשימה, שבמרכזו עומד עץ אשוח ענקי. אבל לא רק עצים ופרחים טום מגלה בגן אלא גם את הטי, שהיא ילדה ואולי גם נסיכה. טום, שהחל את חופשתו בעצלתיים, מסתחרר עם הטי בעוד ועוד הרפתקאות. אבל תעלומת הגן נשארת לא פתורה: מהו הגן הזה ומי היא הטי, מאיפה הם הופיעו פתאום? ומי עוד יודע על קיומם?

ביקורת ב"הארץ ספרים".

טאק לנצח / מעיין הנצח – מהכריכה האחורית:

דמיינו שאתם מגלים מעיין שכל השותה ממימיו חי לנצח. מה תעשו? האם תשתו ממנו? האם חיי נצח הם ברכה או קללה? עבור ויני פוסטר זוהי אינה שאלה דמיונית. ויני היא נערה שגרה בבית מבודד בשולי חורש טריגאפ. יום אחד בחודש אוגוסט הלוהט, היא מחליטה שנמאס לה ממשפחתה המעיקה ומחליטה לברוח מהבית.

היא נכנסת אל בין עצי החורש, ובקרחת יער קטנה מגלה נער שותה ממימיו של מעיין נסתר. בעקבותיו היא פוגשת את משפחת טאק המיוחדת שמסתירה סוד מסעיר. הפגישה עם בני המשפחה מטלטלת את עולמה של ויני, וכעת עליה לקבל החלטה שיכולה לשנות את חייה לעד. וכל אותו זמן עוקב אחרי ויני ומשפחת טאק איש מסתורי בחליפה צהובה…

ביקורת באתר "דף דף".


לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק/ים של הספר/ים.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים נוספים (קודמים או עתידיים).

ספרי החודש הבא: מועדון חודש ספטמבר בתל-אביב יעסוק בספר מעוף הדרקון מאת אן מק'קאפרי (אופוס, 2002). מועדון חודש אוגוסט בירושלים יעסוק בספר דרך המלכים מאת ברנדון סנדרסון (אופוס, 2014).

בין המשתתפים במועדוני אוגוסט יוגרלו עותקים של ספרי חודש ספטמבר, באדיבות הוצאת אופוס.

המעוניינים להציע ספרים למועדוני קריאה עתידיים, ולהנחותם, או להצטרף להנחייה במקומות נוספים בארץ, מוזמנים לפנות במייל למרכזת הפרויקט, דפנה קירש.

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.