פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

שימו לב: מועדון חודש אוקטובר בירושלים שהיה אמור לעסוק בספר "דרך המלכים" נדחה לחודש נובמבר. מועד חדש יפורסם.

מועדון חודש אוקטובר בירושלים יעסוק בספר אחיות הגורל מאת טרי פראצ'ט (כנרת-זמורה-ביתן, 1997). המועדון יתקיים ביום שני, 30.10, ב-20:00 ב"חליטת'ה", בית תה ירושלמי, רחוב הלל 6, ירושלים. מנחה: נועה פורת

אחיות הגורל – מהכריכה האחורית:

ממלכות מתמוטטות, מלכים נופלים וסכינים נשלפים בממלכה הקסומה של עולם הדיסק כשלוש מכשפות מתערבות בחיי הממלכה, ורוצות להמליך מלך לפי בחירתן. קשה להכתיר דווקא את המלך שבו רוצים כאשר מלכים גיבנים, ליצנים אבודים ויורשים מחופשים מתרוצצים מסביב ומפריעים במלאכה…


מועדון חודש אוקטובר בתל-אביב יעסוק המשכוכית מאת קוני ויליס (כנרת זמורה ביתן, 1998). המועדון יתקיים ביום חמישי, 19.10, בשעה 19:30, בבית פרטי בתל-אביב, באזור הטיילת וקניון "מגדל האופרה". כתובת מדויקת תינתן לנרשמות ולנרשמים למועדון.

מנחה: איילת גרשוביץ

המשכוכית – מהכריכה האחורית:

מה הקשר בין אופנה לתורת הכאוס?

שום קשר, כך חשבה סנדרה פוסטר, מדענית בחברת הייטק שחוקרת אופנות, טרנדים וסתם שגעונות חולפים – איך הם התחילו, מתי ולמה. אבל אז היא פגשה במקרה את בנט או'רייל, המרובע של המכון שחוקר את תורת הכאוס, וכל עולמה התהפך. מערכת כאוטית מטורפת, הכוללת מענק מחקר של מיליון דולר, קפה הפוך, להקת קופים, בוס מטומטם, מזכירה כחולת שיער ושרשרת של צירופי מקרים מוזרים, מובילה את סנדרה ובנט למסקנה כי הדבר היחיד שיציל אותם הוא עדר של כבשים, ובעיקר הכבשה האחת שהעדר כולו הולך אחריה – המשכוכית.


בנוסף יתקיים במסגרת כנס אייקון מועדון נוסף על הנסיכה הקסומה מאת ויליאם גולדמן (כתר, 2002), לרגל חגיגות 30 שנה לסרט. מנחה: דפנה קירש


לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים נוספים.


ספרי החודש הבא: מועדון חודש נובמבר בתל-אביב יעסוק בספר השני בסדרת "חומריו האפלים" – "הסכין המעודן" מאת פיליפ פולמן (כתר, 2004), המשכו של "המצפן הזהוב". מועדון חודש נובמבר בירושלים, יעסוק כאמור בספר "דרך המלכים" מאת ברנדון סנדרסון (אופוס, 2014).

המעוניינים להציע ספרים למועדוני קריאה עתידיים, ולהנחותם, או להצטרף להנחייה במקומות נוספים בארץ, מוזמנים לפנות במייל למרכזת הפרויקט, דפנה קירש.

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.