נכחו בפגישה: יו"ר האגודה, יו"ר העמותה והנהלת אייקון.

  1. לפני חמש שנים הצבנו גבולות גזרה לגודל של פסטיבל אייקון. סוכם שלא נתרחב למתחמים חיצוניים (לא כולל הסינמטק). הוסכם שאחת ממטרות אייקון היא להכניס כסף לעמותות המארגנות להמשך פעילות סביב השנה, ללא הגדרת סכומים מדויקים. אייקון ישמש ככלי לקידום מטרות העמותות ופעילויות נוספות שלהן ובית ליצירה ישראלית בתחום המדע הבדיוני, הפנטזיה והיצירה הספקולטיבית, משחקי תפקידים, תוכן קהילה וכדומה. פסטיבל אייקון עמד ביעדים שלו, וסיכום זה עדיין תקף.
  • חשוב לנו להבין מהם האתגרים שבדרך ולתת להם מענה מבעוד מועד.
  1. סוגיית המתחם – המתחם כרגע קצת קטן על הצרכים שלנו. יש אופציה להרחבה בעקבות בית ספר שנבנה בסמוך למתחם העירוני ויהיה מוכן ככל הנראה לאייקון 2019. מעבר למתחם אחר לגמרי מהווה סיכון פיננסי ותפעולי. הדבר יפגע בכמות הקהל בשל נטישת מיקום מרכזי ומוכר עם יתרונות ייחודיים מבחינת מסעדות וצמידות למקום עם יכולות הקרנת סרטים אמתיות.
  • אוניברסיטת תל אביב כלוקיישן תפתור את בעיית הצפיפות אבל היא מנותקת ולא תאפשר לפסטיבל להיות יותר חלון ראווה של התחום.
  • גני התערוכה זו אופציה לא מתאימה כי מדובר באולמות שטוחים ולא נוחים ואין אפשרות ללינת קהל בלילה.
  1. משחקי התפקידים זקוקים למתחם גדול שיכול לתמוך ב-20 משחקים שולחנים המתקיימים זה לצד זה. יש לנו אתגר למצוא לוקיישן כזה בתוך המתחם, ויציאה החוצה מן המתחם זה לא בא בחשבון. הוסכם כי הנהלת אייקון תנסה למצוא פתרון לנושא.
  2. הגבלת כניסה למתחם – הנושא הועלה אך הוסכם כי בשלב זה מהלך כזה יהיה מורכב מאוד אופרטיבית ולא בטוח כלל שיהיה מועיל למטרות הפסטיבל.
  3. כדי להסיט קהל החוצה מהמתחם הראשי לכיוון הסינמטק ולהוריד את הצפיפות, אפשר להקים לשקול אוהלים שייצמדו לסינמטק שהגישה אליהם דרך יציאות החירום (דלתות זכוכית שנפתחות) ולשים שם דוכנים. אין כוונה להקטין את היריד, אלא לפזר את הדוכנים על פני יותר שטח.
  4. תוכן – יש צורך בגיוס אקטיבי אמתי, כדי להגביר את השליטה על התכנים המשובצים. כל מנת להשיג זאת יש להגדיל את צוות גיוס התוכן ולהגדיר להם יעדי גיוס גבוהים. כמו כן ניתן לשקול תכנון מראש של תכנים רצויים והצגתם בפני מעבירי תוכן פוטנציאליים, גם בתוכן הלא עיוני.
  5. אורחי כבוד – יש צורך בגיוס שלוש שנים קדימה. יש לגוון בין אורחי מדיה ואורחים ספרותיים, ולשאוף להזמין גם אורח בתחום המשחקים בנוסף לאורח הספרותי\מדיה.