פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

ירושלים:

מועדון חודש אפריל בירושלים יעסוק בספר כל לב הוא דלת מאת שונן מגווייר (נובה, 2017).
המועדון יתקיים ביום שלישי, 24.4, בשעה 20:00, ב"חליטת'ה", בית תה ירושלמי, רחוב הלל 6, ירושלים. מנחה: גלי אחיטוב

מן הכריכה האחורית:

מה קורה למי שיוצאים לארצות הדמיון, אחרי שהם חוזרים לעולם שלנו והדלת לעולם ההוא נסגרה בפניהם?
אם יש להם מזל, הם מגיעים לבית אלינור וסט לילדים אבודים, המקום שבו כולם עברו חוויות מופלאות, שמחות או קודרות, וחזרו שונים מכפי שהיו. ושבו כולם מחפשים דרך לחזור.
גם ננסי מחפשת דרך לחזור, לעולם המתים השקט והדומם בו שהתה שנים מספר. אבל זמן לא רב לאחר שהיא מגיעה לפנימיה, טרגדיה מכה, ועכשיו היא וכמה מחבריה החדשים צריכים לפתור תעלומת רצח, אחרת ייגזר גורלו של המקום היחיד בעולמנו שבו מצאו בית.
"כל לב הוא דלת" זכה בפרס הוגו, פרס נביולה ופרס לוקוס לנובלה הטובה של 2016. הוא זכה גם בפרס אלקס של איגוד הספרנים האמריקאי.


חיפה:

החל מהחודש יתחיל לפעול מועדון קריאה גם בחיפה! המפגש הראשון של המועדון יהיה על הספר עקורה מאת נעמי נוביק (נובה, 2016).
המועדון יתקיים ביום רביעי, 25.4 ב-19:30, בבית הקפה "קפה קפה" ברחוב הגליל 100, פינת שדרות טרומפלדור, חיפה. מנחה: טניה חייקין.

מן הכריכה האחורית:

אגניישקה תמיד ידעה שהדרקון, המכשף שמגן על העמק בו שוכן הכפר השליו שלה, ייקח את קאשה, חברתה הטובה. הדרקון לוקח נערה בת שבע עשרה מהעמק כל עשר שנים, וקאשה היא היפה ביותר, המוכשרת ביותר, האמיצה ביותר.
אבל כשהדרקון מגיע לטקס הבחירה, הוא לא בוחר בקאשה. הוא בוחר באגניישקה.
"עקורה" הוא סיפור על שורשים ויער, על מסורת עממית לעומת ידע כתוב, על מה שנמצא מאחורי האופל של היער האפל. זה סיפורה של גיבורה נהדרת, שמגלה שיש בעצמה יותר מכפי שחשבה.


תל-אביב:

כמחווה לנושא כנס עולמות, "פרידות", מועדון חודש אפריל בתל-אביב יעסוק בספר משקפת הענבר מאת פיליפ פולמן (כתר, 2004) – ניפרד מטרילוגיית "חומריו האפלים" ומגיבוריה.
המועדון יתקיים בתחילת מאי – יום חמישי, 3.5, בשעה 19:30, בבית פרטי בתל-אביב, באזור כיכר הבימה. כתובת מדויקת תינתן לנרשמות ולנרשמים למועדון.

מנחה: דפנה קירש

מן הכריכה האחורית:

במשקפת הענבר מגיעה הטרילוגיה חומריו האפלים אל שיאה המפעים ואל סופה. הטרילוגיה, שהחלה כגרסה מודרנית ל"גן עדן האבוד" יצירת המופת של מילטון, הפכה לאחד האירועים הספרותיים המשמעותיים של העשור האחרון. הספר משקפת הענבר זכה בפרס הספר הבריטי, היה לספר הנוער הראשון שהיה מועמד לפרס הבוקר ושהה מעל לשישה חודשים ברשימת רבי המכר של ה"ניו יורק טיימס".


לצורך היערכות למספר המשתתפים והמשתתפות, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.
הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים נוספים (קודמים או עתידיים).

ספרי החודש הבא:

ספר חודש מאי בתל-אביב יהיה ילדי בית הזכוכית מאת יעל פורמן.
ספר חודש מאי בירושלים יהיה צד שמאל של החושך מאת אורסולה לה-גווין שהלכה השנה לעולמה.
ספר חודש מאי בחיפה יתפרסם בהמשך.

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.