פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.


ירושלים

מועדון חודש יולי בירושלים יעסוק בספר יושרה שניונית מאת אן לקי, אורחת הכבוד של פסטיבל אייקון 2018 (הוצאת סיאל, 2015). המועדון יתקיים ביום ראשון, 29.7, בשעה 20:30, בבית פרטי בשכונת הקטמונים. כתובת מדויקת תינתן לנרשמות ולנרשמים למועדון.

מנחה: שירה אבנת. לנוחיותכן ונוחיותכם יש גם אירוע פייסבוק .

מהכריכה האחורית:

פעם, כשהייתי ספינה…
ספר הביכורים שובר־השיאים של אן לֶקי, יושרה שניונית שזכה בכל פרסי המד"ב החשובים בשנת 2014, הוא סיפורה של ספינת מלחמה שנכלאה בגוף אנושי שואף נקם. אן לֶקי היא המחברת הראשונה אי־פעם שזכתה בפרסי ארתור סי' קלארק, נבולה והוגו באותה השנה.
פקדו עלי להרוג אלפים, אבל עכשיו יש לי מטרה אחת ויחידה.
הרַדְש היא אימפריה של כובשות אימתניות, ההופכות שבויות לשניוניות – "חיילות־פגר" בצבא של לוחמות מתות, מופעלות על־ידי הבינה המלאכותית של ספינתן, מספחות עולם אחר עולם לאימפריה המתפשטת באין מעצורים. הן מאבדות כל צלם אנוש – כולן, מלבד אחת. לרדשאי, הבדלי מגדר אינם חשובים כלל ועיקר, והשפה שהן דוברות בה אינה מציינת בשום דרך את המגדר של ישויות תבוניות. נושאת־הגייסות הכבירה יושרת טורן הושמדה, אבל חיילת שניונית אחת ניצלה מההרס, ועכשיו היא מבקשת לנקום את נקמת ספינתה. הבינה המלאכותית ששלטה באלפי זוגות ידיים ובאלפי פיות נותרה עם זוג ידיים אחד ופה אחד לספר את סיפורה.
כשפסעתי על שפת המים, יכולתי לראות את עצמי עומדת בכיכר. עמדתי בכמה וכמה מקומות סביב המקדש, והתהלכתי ברחובות העיירה עצמה.
האם יהיה בכוחה של גופה יחידה, תלושה ומבודדת, לגאול את כבוד ספינתה?
לעשות צעד אחד, ואחריו עוד אחד. אף פעם לא היה שום דבר אחר.

 ביקורת באתר האגודה


חיפה

מועדון חודש יולי בחיפה יעסוק בספר חיי קסם מאת דיאנה ווין ג'ונס (כתר, 2003). המועדון יתקיים ביום רביעי, 25.7, ב-19:00, בבית פרטי ברחוב אבא הלל סילבר, חיפה. כתובת מדויקת תינתן לנרשמות ולנרשמים למועדון.

מנחה: טניה חייקין

מהכריכה האחורית:

כשגוונדלין ואחיה הקטן – חתול – מתייתמים מהוריהם, הם מוזמנים לגור בטירת קרסטומנסי – וחייהם משתנים ללא הכר. גוונדלין, מכשפה מתחילה בעלת כוחות מדהימים, מקווה להמשיך בהכשרתה בטירת המכשף הידוע. אחיה הרבה פחות מרוצה כי לו אין שום כישרון כישוף. מהר מאוד מגלים שניהם כי החיים בטירה המסתורית שונים מכל מה שהכירו עד היום או יכלו לצפות לו. חתול וגוונדלין מגלים גן קסום, יקומים מקבילים, התארגנות חשאית של מכשפים ואת טבעם האמיתי של האנשים סביבם.


תל אביב

מועדון חודש יולי בת"א יהיה הפעם מועדון שמיעה! נאזין יחד לאלבומו של אלי בר-יהלום משוטט בין עולמות, ונשוחח על השירים. אין צורך בהיכרות מוקדמת עם הדיסק.
שיר לדוגמא מתוך הדיסק – ספירלה.
כאן ניתן לקרוא את כל השירים והאקורדים וליצור קשר עם בר-יהלום לרכישת הדיסק.

המועדון על צד שמאל של החושך שהיה אמור להתקיים ביולי נדחה לאוגוסט.

מועדון יולי יתקיים ביום חמישי, 26.7, בשעה 19:30, בבית פרטי ברמת אביב. כתובת מדויקת תינתן לנרשמות ולנרשמים למועדון.

מנחה: דפנה קירש


גליל מערבי

במהלך יולי לא יתקיים מפגש.

מפגשי אוגוסט וספטמבר:
ביום שלישי 14.8 יתקיים מפגש על הספר לב המעגל מאת קרן לנדסמן (כנרת-זמורה-ביתן, 2018).
ביום רביעי 5.9 יתקיים מפגש על הספר יושרה שניונית מאת אן לקי, אורחת הכבוד של פסטיבל אייקון 2018 (הוצאת סיאל, 2015).

שני המפגשים יתקיימו בשעה 20:00, בבית פרטי במשגב. כתובת מדויקת תינתן לנרשמות ולנרשמים. מנחה: קרן פייט

 

לצורך היערכות למספר המשתתפות והמשתתפים ולקבלת הודעות על שינויים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה הרלוונטית. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים נוספים.


ספרי החודש הבא:

ספר חודש אוגוסט בתל-אביב יהיה צד שמאל של החושך מאת אורסולה לה-גווין שהלכה לעולמה בינואר האחרון (ינשוף, 2005, יצא גם ב-1978 בהוצאת "עם עובד" תחת השם מעבר לעלטה).

ספר חודש אוגוסט בירושלים יהיה פיקניק בשולי הדרך מאת ארקדי ובוריס סטרוגאצקי (כנרת-זמורה-ביתן, 1999).

ספר חודש אוגוסט בחיפה יהיה יושרה שניונית מאת אן לקי, אורחת הכבוד של אייקון הקרוב (סיאל, 2015).

ספר חודש אוגוסט  בכרמיאל-משגב יהיה לב המעגל מאת קרן לנדסמן (כנרת-זמורה-ביתן, 2018).


לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.