תאריך: 13.02.2019
שעה: 19:00
מקום: תל אביב-יפו

נוכחים:
ליאת שחר קשתן, חננאל לבנה, עינת סיטרון, נימרוד סקאל, דניאל שוורץ, אלעד אייזן, בוריס בולטיאנסקי

עדכונים קבועים:

אייקון – אין עדכונים

עולמות – הסתיימה עבודת שיבוץ האירועים לתוכניה ובקרוב יישלחו מיילים למרצים לאישור השיבוצים. מתחם אשכול הפיס עבר שיפוץ נרחב והוספו פינות ישיבה מוצלות בשטח בין האשכול לעירוני. הבנייה בתהליכי סיום והכנס עובד על פתרונות למיקום הדוכנים בשטחים חלופיים.

דורות – כרגע בתהליך אישור התכניה מול המרצים לקראת פרסום ותחילת מכירת הכרטיסים.

פרס גפן – נשלחו מיילים להוצאות, מתכננים לפתוח הצבעה לקראת מכירה מוקדמת של עולמות. מתכננים להתחיל להפעיל חשבון אינסטגרם

מחשוב – תוקנה התקלה בגישה לאתר באנגלית

שנתון – הספרייה לעיוורים בחרה להקליט את "היה יהיה 2018" למשתמשי הספרייה, וייתכן שנוכל להפיץ את ספר האודיו באייקאסט, כאשר תסתיים ההקלטה.  נבחנת אפשרות להדפיס מחדש השנתונים שאזלו משנים 2010-2011..

נושאים לדיון:

סיכום מאורות:

כנס "מאורות 2018" נערך ב-6 בדצמבר 2018, והנושא שלו היה "פרנקנשטיין". הכנס כלל הרצאות, פאנלים ופעילויות הקשורות לכתיבה נשית במד"ב, בינה מלאכותית, מדענים מטורפים, ועוד. הכנס התנהל במשותף עם האוניברסיטה העברית לנוער. שיתוף הפעולה היה נעים ומהנה.

מזג האוויר היה בעוכרינו והאירוע אכן הפסיד מעט, אך אפשרות זו נצפתה מראש ונעשו צעדים כדי לצמצם את ההפסדים. עם זאת, הייתה היענות רבה למכירה המוקדמת והתקיים פיילוט הדפסת כרטיסים במקום, בשימוש במערכת הכרטיסים החדשה והמוצלחת שתכנת דמיאן הופמן. הפקת המקור (הקלטה חיה של התסכית "הגולם מצפת") הייתה מוצלחת. הנהלת הכנס הפיקה לקחים בתחומי הלוגיסטיקה, הפרסום, השילוט, ניהול התקציב וגיוס הצוות. הוועד יעבוד עם הנהלת הכנס לקראת כנס מאורות 2019 כדי לוודא שהלקחים אכן יוטמעו. הוועד רוצה להודות להנהלת הכנס, לסגל, למרצים, למתנדבים ולכל העוסקים במלאכה. הוועד רואה חשיבות רבה לקיום כנס מאורות, וכנסים קטנים בכלל, התורמים לקידום העיסוק בז'אנר בארץ, ובמיוחד שהם מתקיימים מחוץ לגוש דן.

אישור תקציב דורות – לאחר שהנהלת הכנס ענתה לכל שאלות הוועד באופן מספק, נערכה הצבעה על אישור התקציב.הצבעה: אושר פה אחד.

אישור תקציב עולמותלאחר שהנהלת הכנס ענתה לכל שאלות הוועד באופן מספק, נערכה הצבעה על אישור התקציב. נושא אחד שעדיין נשאר פתוח הוא התארגנות מחדש של שטח הדוכנים בהתאמה לשיפוץ שנערך באשכול. הצבעה: אושר פה אחד.

פורמט המכתב החודשי – עקב עומס על חבר הוועד האחראי לנושא, יש לגייס פעיל\ה למכתב החודשי.

 

דיון בנושאים שעלו במפגשי הפעילים:

אנשים רבים התנדבו לעזרה בתוכן לאתר – צריך לבדוק לאיזה תחומים בדיוק התנדבו ותיצור קבוצות וואטסאפ לכל תת תחום. באחריות הדס משגב.

לילי התנדבה לכתוב פוסטים לדרושים – יש לעדכן ולתעדף את דף הדרושים של האגודה (באחריות ליאת).

הבהרת דרכי פניה לאגודה – להוסיף פרטי מייל של הועד לפרסומים רשמיים באתר ובפייסבוק ולמכתב החודשי (באחריות אלעד ובוריס).

פרסום – בחינת מקומות נוספים לפרסום מעבר לפייסבוק. בחינת אפשרות לעיצוב סימניות לחלוקה לספריות.

אינטסגרם – חננאל ירכז פתיחה ותחזוק של חשבון האינסטגרם של האגודה, יחד עם המתנדבות לנושא.

הפיזור האינטרנטי של האגודה – הפעילות של האגודה מפוזרת כיום על פני מספר רב של אתרים (כגון אתרים של כנסים ואתרים של פרוייקטים שונים). לא קיימת שפה עיצובית אחידה בין האתרים, ובכלל לא בטוח שצריכה להיות שפה עיצובית אחידה. מה שכן כדאי זה לייצר אלמנט עיצובי שיהיה נוכח בכל האתרים של האגודה ויפנה לאתר הראשי ויקשר בין הפרוייקטים השונים שלה.
מעבר לכך, חלק מן הפרוייקטים יושבים על גבי הדומיין העיקרי של האגודה (sf-f.org.il) וחלק אחר יושב על דומיינים אחרים (למשל dorot-con.org.il) – יש לשאוף להעביר את כל הפרוייקטים תחת הדומיין העיקרי של האגודה, כאשר הכתובות המקוריות ישמשו למעבר לאתר project_name.sf-f.org.il עבור כל project_name.

מחשוב – הגדרת צרכים מסודרת של מחשוב ליצירת קול קורא (באחריות חננאל).

אתר האגודה – הדס מתניעה הנגשה לערבית לאתר.

הפצת השנתון – דובר על פניה לספרייה הדיגיטלית להפצת עותקים דיגיטליים של השנתון לספריות, אך ככל הנראה לא יהיה צורך כיוון שגט בוקס עובד על נושא ההפצה הדיגיטלית לספריות.  ליאת ניסחה מייל פנייה לספריות להפצת עותקים פיזיים של השנתון.

בכמה מהמפגשים עלה נושא יצירת הקשר עם תלמידים מחוננים – יוקם צוות מחשבה לנושא (באחריות ליאת).

בברכה,

ועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה
דוא"ל: vaad@sf-f.org.il
אתר: http://www.sf-f.org.il
פייסבוק: https://www.facebook.com/isfsff