פרוטוקול ישיבת ועד יוני 2019

מיקום: ירושלים.

נוכחים: ליאת שחר קשתן, עינת סיטרון, אלעד אייזן, דניאל שוורץ, נמרוד סקאל, בוריס בולטיאנסקי וחננאל לבנה.

אורחים: שירה אבנת ועופר מתוקי.

עדכונים קבועים:

אייקון – התכניה בתהליכי בניה מתקדמים. 

בדיון – ארגון הכנס מתעכב מעט בגלל מגוון נושאים אישיים. הכנס מתוכנן להתקיים בתחילת אוגוסט.  

פרס גפן – הדוכן השנה היה מאורגן דרך "דיאלוג" שמפיץ את השנתון וגם את הוצאת גרף, שהמיקום שלנו היה ליד דוכנים שיותר מתאימים לאופי הדוכן שלנו. תודה למתנדבים הנהדרים ולאיתמר ויינשטיין שעזר בניהול הדוכן.
תודה גם לאסנת קדמי על על הגרפיקה להוצאות המועמדות לפרס ולדוכן האגודה בשבוע הספר. 

פרס עינת – ההגשה לפרס עינת נפתחה ופורסמה!
השופטות הן: ורוד טוכטרמן , ריקה גרציאני-טייכהולץ ואשכר ארבליך-בריפמן.

מחשוב – העברת הדומיינים הסתיימה בהצלחה.
תהליך המיגרציה של המייל יצירת קשר מהמייל הישן למייל תחת הדומיין sf-f.org.il לקראת סיומו. התהליך שקוף לחברי האגודה, ומטרתו ייעול מוטות השליטה בנכסים דיגיטליים.
מתחילים להעביר את אתרי כנסי עבר והתוכניות שלהם מאחסון בהוסטגייטור לאחסון בדרימהוסט. הצפי לכל התהליך הוא חצי שנה כאשר במהלכו נשאר עם הוסטגייטור כגיבוי. מערכת הכרטיסים החדשה כבר פועלת בדריימהוסט, ועבדה בהצלחה מרובה בכנס עולמות האחרון. 

אתר, פייסבוק ואינסטוש – רוני מורחיים קיבלה את היוזר של האינסטגרם והתחילה להפעיל גם אותו.

שנתון – הגרסת קול של היה יהיה 2018 של הספרייה לעיוורים פורסם באייקאסט.
היה יהיה 2019:  יש מעצבת לכריכה, ההדפסה השנה יותר זולה וזה מקנה לנו אפשרות לקנות פונט חדש ויותר מודרני וקליל לשנתון.

גוף פעילים – מתן בן אשר התחיל ביצירת קשר עם הפעילים שהתנדבו לתפקידים השונים.

גזברות – שארית החומר של הדו"ח הועבר למנהלת החשבונות.  בקרוב תתחיל העבודה על הדו"ח השנתי של השנה הנוכחית, בשאיפה להגיש מוקדם יותר בשנה הבאה.

שיתופי פעולה –  השת"פ עם אינפומנסרז משתנה ממכירה קבוצתית להנחה גורפת לחברי האגודה בכל החנות עם קופון.

נושאים לדיון:

סיכום כנס דורות 2019 – אין עדיין. נדחה לישיבה הבאה. 

סיכום כנס עולמות 2019 – מנהל הכנס: "גם השנה היה קשה לגייס סגל. אידיאלית היה כדאי לעשות הפרדה בין הסגלים הבכירים בין עולמות ואייקון, אבל זה לא תמיד אפשרי. העבודה לקראת הכנס הייתה לא קלה בגלל חוסר זמינות של חלק מהסגל הבכיר. למרות זאת הכנס עבר בצורה חלקה. הבנייה החדשה במתחם דרשה מעט יצירתיות מבחינת הדוכנים. בעקבות ההכנסות הנמוכות של אייקון, עולמות ניסו לצמצם הוצאות. הכנס הוציא מעט פחות מהשנה שעברה, והרוויח מעט יותר מהצפוי, למרות הירידה במכירות הכרטיסים. עדיין אין נושא לשנה הבאה". הוועד הודה לעופר על ניהול כנס מוצלח.

תמיכה במועדוני הקריאה – שירה אבנת התארחה בישיבת הוועד כדי לדבר על תיקצוב מקום למפגשי מועדון הקריאה הירושלמי: "בשנה האחרונה המועדון הירושלמי גדל מאוד ואנו מתקשים למצוא מקום. בתי קפה זה לא ריאלי כשיש יותר מ-20 אנשים, וגם הדירה שהתארחנו בה עד עכשיו לא תהיה זמינה יותר. הדרישות מהמקום שחיפשנו היו שאפשר יהיה להיות בהם עד 11 בלילה, שאפשר להביא אוכל ושתייה ושיהיה במקום נגיש בתחב"צ וברכב, המון תנאים. מצאתי מקום במרכז הקהילתי בקטמון הישנה, יש חדר גדול ומקום לפינת קפה ומלא כסאות והם גובים 80 ש"ח לשעה. באתי לברר האם האגודה יכולה לעזור". הוועד הודה לשירה על שבאה להציג את הנושא וציין שנהדר לשמוע שהמועדון מתפתח ושאלו יהיו הצרות שלנו.  

לאחר דיון בנושא הוחלט לאשר פה אחד את התקציב עד סוף שנת התקציב הנוכחית ולבחון את הנושא מחדש בשנה הבאה. הוועד הנוכחי ימליץ לוועד ההבא להכניס סעיף קבוע בתקציב לתמיכה בהתארגנויות מקומיות תחת התנאים הבאים: מארגני הפעילות יעשו מאמצים סבירים למציאת מקום ללא עלות. בהתארגנויות קיימות יש לוודא שאכן יש כמות משתתפים שמצדיקה שכירת מקום. בהתארגנויות חדשות יינתן תקציב לשלושה חודשים על מנת לבחון את התקדמות הפעילות וכמות האנשים שהיא מושכת. 

אישור תקציב אייקון – אושר פה אחד (ללא בוריס שנאלץ לצאת מוקדם)