פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.
מועדון הקריאה של חודש אוגוסט יוקדש לספרו של אלדוס האקסלי עולם חדש מופלא, זמורה-ביתן (1985, 2008).


מהכריכה האחורית:
מאז ראה אור ב-‏1932, נחשב עולם חדש מופלא לאחת מיצירות המופת העתידניות המשפיעות ביותר במאה העשרים.כמו ספרו הנודע של ג'ורג' אורוול, 1984, הוא טבע מושגים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהמילון החברתי-פוליטי.
עולם חדש מופלא הוא חזון סאטירי מאיים על עתיד "אוטופי", שבו בני האדם מתרבים באופן מלאכותי ומעוקרים מרגשות באמצעות סמים במטרה לשרת באופן פסיבי את השלטון; עתיד שבו מלחמה ומגפות הוכחדו על חשבון האינדיווידואליות, האמנות, המשפחה והאהבה.
על רקע השפל הכלכלי הנורא של שנות השלושים ראה האקסלי כיצד החזון המבעית ששירטט מתממש והולך במדינת המשטרה שבה היעילות היא חזות הכול. הספר פורסם ערב עלייתו של היטלר לשלטון וחזה בדייקנות מקפיאה את זוועות העתיד בגרמניה הנאצית וברוסיה הסטליניסטית.


המועדון יתקיים בת"א ובירושלים.
בירושלים ביום שני 25.8.14, בשעה 19:30, בבית הקפה "תמול שלשום", רחוב יואל משה סלומון 5, ירושלים. מנחה: גלי אחיטוב.
בתל-אביב ביום חמישי, 28.8.14, בשעה 19:30, ב"קפה גרג", ויצמן 2, ת"א. מנחה: דפנה קירש.
לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה.
רצוי להביא למפגש עותק של הספר.
הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום, בחברות באגודה, או בהגעה למפגשים נוספים.


המעונינים להציע ספרים למועדוני קריאה עתידיים, ולהנחותם, או להצטרף להנחייה במקומות נוספים בארץ, מוזמנים לפנות במייל למרכזת הפרויקט, דפנה קירש.
לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.