ישיבת ועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה התקיימה ב-22/06/2021 בתל אביב.

נוכחים: ליאת שחר קשתן (יו"ר), עינת סיטרון, אלעד אייזן, נימרוד סקאל, דרור רייף נשר, ליל שינדלר. מנהל כנס עולמות, עפר מתוקי, הצטרף על גבי זום בתחילת הישיבה לסכם את כנס עולמות 2021.

עדכונים קבועים:

אייקון – מנהל הכנס הגיש תקציב עדכני לפסטיבל מלא וללא מגבלות קורונה. גיוס הסגל מתקדם. גיוס התוכן הסתיים והחלה בניית התוכניה. ההרשמה להתנדבות תחל בימים הקרובים. נפתחה ההרשמה ליריד הדוכנים.

עולמות – סיכום מנהל הכנס: הכנס היה מוצלח, תוכן ברמה גבוהה, הקהל נהנה והיו ביקורות חיובית. אך היה קשה להגיע למצב הזה. היה קשה לגייס תכנים. פחות מכירות ממה שציפינו, פחות מ-300 צמידים. נראה שמורגשת עייפות מכנסים וירטואליים ובתקווה כשנחזור לפיזי המצב ישתפר. הכנס היה רווחי, אך בעיקר מפני שהיו מעט הוצאות. יש לנו בעיה בפרסום ותקשור עם הקהל. היה קשה לדוכנים במתכונת הווירטואלית. תפקיד האחראית סגל מוצלח ומי שעשתה את התפקיד עשתה עבודה נהדרת. נעשה ניסיון אקטיבי לשמר קשר עם סגל מכנסי עבר שלא מילאו תפקיד בכנס הווירטואלי. צוות ההקרנה עשה עבודה מעולה! מנהל הכנס, עפר מתוקי הודיע על סיום תפקידו לאחר כנס עולמות 2022. הוועד מודה לעפר על כל מה שעשה (ועוד יעשה), ומאחל לו הצלחה בכל אשר יפנה. ענבר שיפרין ומתן בן אשר הביעו רצון לנהל את עולמות 2023 ואילך, ולכן יהיה צורך בחפיפתם במהלך העבודה על כנס עולמות 2022. הוועד יצביע על כך בהמשך הישיבה (ספוילר: הצבענו בעד).

בדיון – יהיה בדיון בחיפה! ב-10.8, בתיאטרון הסטודיו. גויס תוכן ראשוני ובקרוב יצא קול קורא.

מאורות – כנס מאורות 2021 יתקיים באופן פיזי וגיוס הסגל החל.

פרס גפן –  ד"ר ערגה הלר פרשה כרגע מתפקיד יו"ר הוועדה מסיבות אישיות. הועד אישר בהצבעה מחץ לישיבה את ארז בר-טוב לתפקיד יו"ר הוועדה. ערגה תמשיך להיות חברה בוועדה עצמה. שלב ב' של ההצבעה ייפתח בקרוב. 

פרס עינת – הדס נבנצל תנהל את פרס עינת ביחד עם ירדן ון בירן. הגשת הסיפורים תפתח בקרוב.

נוכחות במרשתת – 

  • האתר: התקיימה ישיבה בהשתתפות עורך האתר, מנהל התוכן, חברת הוועד האחראית על האתר ויו"ר האגודה. בישיבה הוחלט להפסיק את העבודה על האתר כמגזין לעת הזאת, עקב קושי רב בגיוס ועריכת התכנים. האתר יתמקד בעדכונים על פעילויות האגודה עצמה וימשיך להיות במה לסיפורי מקור.
  • פייסבוק ואינסטגרם: לילי דאי התנדבה ליזום תוכן בקבוצת הפייסבוק של האגודה. הוועד מברך על כך ויעמיד לרשותה את כל האלקטרונים הנדרשים.

גזברות – הדו"ח הכספי יועבר למנהלת החשבונות בקרוב. 

פעילים – יש האקתון! בתקווה זה יהיה הראשון מבין רבים ויהיה כיף.

שנתון – התקבלו 16 סיפורים לשנתון, בערך 400 עמודים, כמעט כולם עברו עריכה ראשונה ויתחילו לעבור הגהה בקרוב. נבחרה המאיירת, אלכס ברנשטיין, אנחנו מודים לכל אלה שהגישו מועמדות והביעו התעניינות.

נושאים לדיון:

אישור תקציב אייקון – אושר פה אחד

תחילת חפיפה מנהלים חדשים לכנס עולמות: ענבר שיפרין ומתן בן אשר – אושר פה אחד

דוכן האגודה ביריד הספרים בקפה שפירא – הדוכן היה מוצלח ורווחי: ״היה יהיה״ ו״יין חלומות״ נמכרו יפה, וגם החברויות באגודה.