פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

מפגש חודש יולי יעסוק בספרו של מרטין מסעות טאף, אופוס, 2005.

מהכריכה האחורית

האבילנד טאף הוא סוחר חלל הגון שמחבב חתולים. איך קורה אפוא שתוך כדי תחרות נגד הנבלים הנוראיים ביותר שהיקום מציב בפניו, הוא נהפך לבעליה הגאים של ספינת הזריעה האחרונה של חיל ההנדסה האקולוגית האגדי של כדור הארץ? לא חשוב, פשוט היו אסירי תודה על כך שכלי הנשק החזק ביותר בחלל האנושי נתון בידיים טובות ידיים השולטות כעת בחומר התאי של אלפי יצורים שונים ומשונים. בעזרת הציוד הייחודי העומד לרשותו, יוצא טאף לפתור את הבעיות שיצרה ההתיישבות האנושית בעולמות מרוחקים: נחילים של מפלצות עוינות, אוכלוסייה מכורה להתרבות, רודן המשלח בעמו מכות כדי להשיג את רצונו… ובכל אחת מהפעמים, רק שני דברים חוצצים בין המתיישבים לבין אסון – תושייתו של טאף, והמוניטין שלו כסוחר הגון ביקום של רמאים…

 

המועדון יתקיים ביום חמישי 23.7, ב-19:30, ב"קפה גרג", ויצמן 2, ת"א. מנחה: דפנה קירש.

לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים קודמים או עתידיים.


מועדון חודש אוגוסט יעסוק, לכבוד המפגש המאה של מועדון הקריאה, בספר "מאה שנים של בדידות" מאת גבריאל גרסיה מארקס.

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.


ביקורת על הספר מאת רז גרינברג.