פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.
מועדון הקריאה של חודש יולי יוקדש לספרו של ניל גיימן אוקיינוס בקצה המשעול, ידיעות ספרים, 2014.


מהכריכה האחורית:
סאסקס, אנגליה. איש בגיל העמידה חוזר לעיר הולדתו להשתתף בלוויה. אף שהבית שבו גר נעלם כבר מזמן, הוא נמשך לחווה שבקצה המשעול, שם פגש בגיל שבע ילדה יוצאת דופן בשם לטי המפסטוק. הוא לא חשב על לטי כבר עשרות שנים, אך כשהוא מתיישב לצד הברכה (שכונתה בפיה אוקיינוס) מאחורי בית החווה המט לנפול, זיכרונות העבר מציפים אותו. זהו עבר מוזר למדי, מפחיד מדי ומסוכן מכדי שיקרה למישהו, לא כל שכן לילד קטן.
ארבעים שנה קודם לכן התאבד גבר במכונית גנובה ליד החווה הזאת. כמו להבת מצת הנוגעת בזיקוק, הניע מותו של האיש שורה של התרחשויות מדהימות. דבר-מה אפל שוחרר, דבר-מה מפחיד וכלל לא מובן לילד קטן. ולטי – קסומה, מנחמת וחכמה בהרבה מכפי גילה – הבטיחה להגן עליו בכל מחיר.

אוקיינוס בקצה המשעול הוא יצירה פורצת דרך של אמן ידוע ומוכשר. הוא מסופר מתוך הבנה עמוקה של כל מה שהופך אותנו לבני אנוש, וחושף את כוחם של סיפורים לגונן עלינו מפני האפלה השוכנת בחוץ ובפנים. זוהי אגדה לירית מרגשת ומבעיתה – עדינה ככנף פרפר ומאיימת כסכין בחשכה.


המועדון יתקיים בתל-אביב ביום חמישי, 24.7.14, בשעה 19:30, ב"קפה גרג", ויצמן 2, ת"א. מנחה: איילת גרשוביץ.
לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של רכזת הפרוייקט – דפנה קירש.
כמו כן רצוי להביא למפגש עותק של הספר.
הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום, בחברות באגודה, או בהגעה למפגשים נוספים.


מועדון חודש אוגוסט יעסוק בספרו של אלדוס האקסלי עולם חדש מופלא.

תאריך יפורסם בהמשך.

המעוניינים להציע ספרים למועדוני קריאה עתידיים, ולהנחותם, או להצטרף להנחייה במקומות נוספים בארץ, מוזמנים לפנות במייל למרכזת הפרויקט, דפנה קירש.
לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.