פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

מועדון חודש יולי יתקיים בשלושה מוקדים ויעסוק בשלושה ספרים שונים.


 חולית:

המועדון בירושלים יעסוק בספר "חולית" מאת פרנק הרברט, ויתקיים ביום רביעי 27/7, בשעה 20:00  במסעדת נגילה, משיח ברוכוף 5, ירושלים. מנחה: יהושע ברנהרט

מהכריכה האחורית:

"חולית" היא אחת מיצירות – המופת של ספרות המדע הבדיוני: ספר שהעמיד פילוסופיה שלמה ויצר תרבות בין – כוכבית דמיונית ורבת – פרטים. זהו סיפורו של המשיח מואדדיב, המגלה את שליחותו, שליחות "קפיצת – הדרך", על – פני כוכב שכולו חול. סיפורו של עולם שבו המים הם הערך העליון ושבטי הנודים שעל – פניו חיים בקשר הדדי מוזר ומאגי עם תולעי – החול האימתניות, בסיס תורת החיים המיוחדת שלהם ומקור סמיהם ועשרם, אינו סיפור הרפתקאות בלבד: הוא ציור נקודת המפגש המיסטית של פילוסופיות ואמונות, כור – היתוך לתורת קודש חדשה שבעזרתה ישתלט המשיח הנברא על הגלקסיה כולה. רווית – מתח נפרשת הרפתקה רוחנית נפלאה זו על פני עולמות רבים, והדי התגלית המפתיעה בעצמתה, והחושפת לפני הקורא צורות חשיבה והרגשות חדשות לחלוטין מלווים אותו ימים רבים.


אראגון:

המועדון בת"א יעסוק בספר "אראגון" מאת כריסטופר פאוליני, ויתקיים ביום חמישי 28/7, בשעה 19:30, בקפה גרג, ויצמן 2, ת"א. מנחים: תום ואיתי צור

מהכריכה האחורית:

בלב יער, על רכס השִדרה, מצא אראגון את האבן הכחולה. מתוכה בקעה דרקונית זעירה וגורלו נקשר בגורלה.

עד מהרה מגלה הנער כי הוא נצר למורשת עתיקת יומין, מורשתם של רוכבי הדרקונים. הוא נשאב אל תוך עולם חדש, הפכפך ומלא עוצמה, אל תוככי קיסרות אלאגייזיה שבה שולט גאלבטוריקס הרשע. על גבה של סאפירה הדרקונית ובלוויית עצותיו של מספר סיפורים זקן יוצא הנער למסע רווי סכנה. כי רק אראגון, אחרון רוכבי הדרקונים, יכול להכניע את כוחות האופל של הקיסרות ולהחזיר ליצוריה המופלאים את השלום והשלווה.

לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה המתאימה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים קודמים או עתידיים.


העי"ג:

המועדון בכרמיאל יעסוק בספר "העי"ג" מאת רואלד דאל ויתקיים ביום ראשון 31/7/2016, בשעה, 19:00 בספרייה העירונית, רח' צה"ל 107. מנחה: סטלה גנגרינוביץ

מהכריכה האחורית:

בשעת לילה שכולה פחדים, שעת המכשפות, התעוררה סופי משנתה-וראתה מבעד לחלון ענק המשוטט ברחוב. מה עושה שם הענק? ואיך הבחין בה, אף על פי שלא זזה ממקומה ולא השמיעה רחש?

פגישתם של סופי ושל העי"ג (הענק הידידותי הגדול), היא רק תחילתה של אגדה משעשעת ומלהיבה, פרי עטו של רואלד דאל, שבה מכירים את תשעת הענקים זוללי-האדם המעדיפים הודים טעימים על-פני קשמירים קשים ומרים; שבה לומדים איך נוצרים החלומות למיניהם – מקסמי-הפז והזוועתונים; ושרק בה יכולים ענק ידידותי גדול ויתומה קטנה להוציא אל הפועל תכנית אדירה, מתוחכמת להפליא, המצילה את העולם.


מועדון חודש אוגוסט בת"א יעסוק בספר "העי"ג" מאת רואלד דאל, מועדון חודש אוגוסט בירושלים יעסוק בספר "גר בארץ נוכריה" מאת רוברט היינליין.  

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.