חדשות האגודה – יולי 2016

אירועי האגודה

חגיגות 20 שנה לאגודה – האירוע המרכזי
אנו שמחים להכריז על האירוע המרכזי של החגיגות לציון 20 שנה לאגודה! האירוע יתקיים ב-18.8 בבית ציוני אמריקה בתל אביב.

האירוע יכלול אירועים בנושא 20 שנה לאגודה, עם הרצאות של מיטב המרצים, ואירוע מרכזי הכולל חלוקת פרסים, הופעה של ההרכב המוזיקלי "הטרובדורים" והפקה מקורית של רותם ברוכין בבימוי תמר זונדינר. בנוסף, לכל חבר אגודה שיגיע לאירוע תחכה מתנה ייחודית לכבוד החגיגות.

במהלך האירוע יחולק גיליון מיוחד של "המימד העשירי", כתב העת האגדי של האגודה, בעריכתו של רמי שלהבת.
הכניסה לאירוע בחינם לחברי האגודה, אך יש להירשם מראש בטופס
פרטים נוספים ניתן למצוא באתר האגודה

חגיגות 20 שנה לאגודה – מפגש עם יו"ר האגודה
לכבוד שנת העשרים של האגודה אנו מקיימים סדרת מפגשים עם אנשי מפתח בארגון במשך שנות קיומו. המפגש הרביעי בסדרה יהיה שיחה עם ליאת, יו"ר האגודה.

ליאת שחר-קשתן הייתה פעילה של האגודה החל משנת 2004 ובשנת 2005 נבחרה לוועד האגודה. באפריל 2009 מונתה ליו"ר האגודה, תפקיד בו כיהנה מאז ועד היום, עם הפסקה קטנה ב-2013. במשך השנים, ליאת השכילה לנווט את האגודה בתקופות לא קלות, הובילה אותה לדרך חדשה ותרמה רבות להפיכת האגודה לארגון המצליח והמשפיע שהוא היום. בשיחה נשמע ממנה קצת על הוועד, על הקהילה ואולי גם נגלה מי הוא הדוקטור האהוב עליה.

האירוע יתקיים ביום שלישי, 19 ביולי 2016, בשעה 19:30 בנסיך הקטן בקינג ג'ורג' 19, תל אביב. מוזמנים ומוזמנות להגיע, לשמוע ולשאול שאלות.

לא יכולים לבוא? אל דאגה. ניתן לשאול שאלות גם באירוע הפייסבוק (שיעלה ממש בקרוב מעמוד האגודה), ותמלול השיחה יעלה לאתר.

האירוע ממשיך את חגיגות יום ההולדת העשרים של האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, שהחלו בחודש אפריל בשיחה עם מייסדי האגודה, בחודש מאי בשיחה על הפקות המקור של האגודה במשך השנים ובחודש יוני בשיחה על כנסי האגודה.

 

פסטיבל "אייקון 2016: משחקים" הולך ומתקרב!

בימים אלה הסתיימה תקופת הגשת האירועים לפסטיבל אייקון 2016. תודתנו נתונה למאות האנשים שהגישו אירועים – התרגשנו מההיענות האדירה, ובשבועות הקרובים נעמוד בקשר עם מגישי האירועים.

הופעה על במות הפסטיבל אינה הדרך היחידה לקחת חלק באירוע. בימים אלה נמשכת ההרשמה ליריד הדוכנים באתר הפסטיבל. שימו לב – ההרשמה נסגרת ב-10 ביולי.

בנוסף, בקרוב ניתן יהיה להירשם להתנדבות במסגרת הפסטיבל! מגוון רחב של תפקידים יאפשר לכם לחוות את "אייקון" באופן ייחודי ומהנה במיוחד. ההרשמה תיפתח במהלך יולי,  אנא עקבו אחר הפרסומים בדף הפייסבוק ובאתר הפסטיבל.

בקרו אותנו בפייסבוק לעדכונים שוטפים

אירועי כנס בדיון 2016 לצפייה בפאנטום VOD

כנס בדיון 2016 זמין לצפייה במלואו באיכות HD בערוץ ההרצאות בפורטל הוידאו "פאנטום VOD".

בקרו אותנו

צפייה מהנה!

מועדון חודש יולי 2016 יתקיים בשלושה מוקדים ויעסוק בשלושה ספרים שונים:

 

המועדון בירושלים יעסוק בספר "חולית" מאת פרנק הרברט, ויתקיים ביום רביעי, 27/7, בשעה 20:00  במסעדת נגילה, סמטת משיח ברוכוף 5, ירושלים. מנחה: יהושע ברנהרט

 

המועדון בת"א יעסוק בספר "אראגון" מאת כריסטופר פאוליני, ויתקיים ביום חמישי, 28/7, בשעה 19:30 בקפה גרג, ויצמן 2, ת"א. מנחים: תום ואיתי צור

 

המועדון בכרמיאל יעסוק בספר "העי"ג" מאת רואלד דאל, ויתקיים ביום ראשון, 31/7, בשעה 19:00 בספרייה העירונית, רח' צה"ל 107. מנחה: סטלה גנגרינוביץ

 

לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים קודמים או עתידיים.

מועדון חודש אוגוסט בת"א יעסוק בספר "העי"ג" מאת רואלד דאל.
מועדון חודש אוגוסט בירושלים יעסוק בספר "גר בארץ נוכרייה" מאת רוברט היינליין.

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה או לדף האגודה בפייסבוק.
נשמח לראותכם!

 

אירועים נוספים

סופשבוע בדיוני בסינמטק הרצליה – הקרנה מיוחדת של "הרועה האחרון" + "מכסחי השדים 1+2"

בחמישי 14/7 בשעה 20:00 – שני סרטי "מכסחי השדים" הקלאסיים – בכרטיס אחד. מחיר מיוחד לחברי אגודה ישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה. לפרטים והזמנת כרטיסים (יש לבחור בתעריף המוזל ולהציג כרטיס חבר אגודה בקופות)

בשישי 15/7 בשעה 11:00 – "הרועה האחרון" – סרט מדע בדיוני ישראלי. הקרנת HD מיוחדת בנוכחות היוצרים. הכניסה בחינם. לפרטים

סינמטק הרצליה ממוקם ברח' סוקולוב 29, הרצליה. חניה בחינם בסמוך לסינמטק.

 

התערוכה "מדהים! מהמם! מופלא!"
בימים אלה מוצגת במוזיאון פתח תקווה לאמנות התערוכה "מדהים! מהמם! מופלא!". התערוכה מבקשת להגדיר את ביטויו החזותי של הדמיון הספקולטיבי ולהצביע על ההקשר ההיסטורי שלו. היא מקבצת יחד וממזגת פרמטרים שונים מבלי לערוך הבחנה בין מה שנחשב כאמנות גבוהה לצורות ביטוי פופולריות. במובן מסוים, אפשר לחשוב על המדע הדמיוני כעל התגלמותו של הדמיון המודרני, ממד שמשתקף בעבודותיהם של האמנים שמציגים בתערוכה זו.
התערוכה פתוחה עד 28.08.16.
סדרת המפגשים "מפגשים מהסוג הרביעי", שלוותה את התערוכה בוטלה.

כאמ"י 2016
הנכם מוזמנים להגיע לכאמ"י, כנס הקיץ הגדול של אמא"י, אשר ייערך ביום חמישי, 25.8, בבנייני האומה בירושלים. כמו בכל כנס, האירוע יכלול אטרקציות מגוונות, מספר רב של דוכנים, תכנים מעשירים, תחרות תחפושות (קוספליי) גדולה ועוד הפתעות ושיתופי פעולה חדשים ומעניינים שיוכרזו בהמשך! היכנסו והזמינו חברים לאירוע הפייסבוק.
כמו כן, אמא"י מארגנים אירועי תוכן מגוונים במהלך הקיץ כדי להשאיר אתכם פעילים עד הכנס. מידע על כל האירועים האלו יעלה לעמוד הפייסבוק של אמא"י.

קול קורא: הסימפוזיון השנתי ה-4 למדע בדיוני
המחלקה לספרות אנגלית ולימודים אמריקאים באוניברסיטת תל-אביב שמחה להכריז על סימפוזיון המדע הבדיוני הרביעי: "צורות עתידיות: הגוף במדע בדיוני"!

כז'אנר של עתידים אפשריים ועולמות זרים, מדע בדיוני מייצג גישות חדשות ומעניינות על גופניות ועל הצורה האנושית: קיברנטיקה, מוטציות, שיבוטים וסימולציה וירטואלית הן רק כמה דוגמאות לדרכים בהן הגוף דומיין מחדש.

אנחנו מחפשים הצעות לפרזנטציות (באנגלית) העוסקות בדרכים בהן מדע בדיוני מתקשר לקוסנפט של גוף, ממשות ופיזיות. אנחנו מעודדים נקודות מבט אינטרדיספלינריות והשוואתיות, כמו גם דיון בטקסטים לא מערביים; כל הנושאים הרלוונטיים מוזמנים, בכל מדיום (רומנים, טלוויזיה, קולנוע, אנימה, משחקי מחשב, וכו'), כולל אך לא מוגבל ל:

  • סייבורגים ושיפורים טכנולוגיים

  • מוטאנטים והנדסה גנטית

  • שיבוטים ושאלת ה"טבע או טיפוח" במד"ב

  • פיזיות פוסט-הומאנית

  • גופי חייזרים והיברידיות

  • אוואטרים וירטואליים וגופים לא-ממשיים במשחקי מחשב

  • גופים ממוגדרים, לא-ממוגדרים, ועם "מגדר חדש" במד"ב

  • הגוף בחלל ו/או בסביבות חייזריות

נא לשלוח אבסטרקט של 300 מילים וביוגרפיה קצרה ל- superwriter@gmail.com עד 30 בספטמבר, 2016
תאריך הכנס: 18 בדצמבר, 2016.
מיקום: אוניברסיטת תל-אביב, בניין גילמן למדעי הרוח, חדר 496.

 

הטבות לחברי האגודה

אבירי השולחן העגול
האם אתם מוכנים להכנס לעולם של אבירים ומכשפים? למצוא את אקסקליבר ולסקל את מזימותיו של מורדרד המרושע?
"אבירי השולחן העגול" הוא חדר קווסט חדש בכפר סבא. חוויה חברתית מאתגרת ומגבשת, שמוציאה אתכם אל מחוץ לשגרה ומכניסה אתכם לעולם אחר, מפתיע שונה ומרענן.
חברי האגודה זכאים ל-10% הנחה למשחק בחדר, בכל ימות השבוע. להזמנת משחק.

הטבות בחנות "הממלכה" לחברי האגודה
"הממלכה" היא חנות התחביב החדשה בישראל, וממוקמת בחנקין 10, הוד השרון. מספר טלפון: 09-8946404.
הממלכה מתפרסת על פני עשרות עולמות, דמיון וכיף ללא הפסקה. בחנות תמצאו מבחר של משחקי לוח, קלפים, מיניאטורות, קומיקס, ציוד ונשקי לארפים, פיגורינות, לבוש, תכשיטים ומבצעים מדהימים.
הטבה קבועה לחברי אגודה: בעת הצגת כרטיס חבר בקנייה בחנות, תקבלו חוברת קומיקס מתנה ממבחר החוברות הזמינות בחנות.
מבצע חודש יולי: טליסמן מהדורה רביעית בעברית. 175 ש"ח במקום 250 ש"ח.

לוח האירועים של האגודה
כל האירועים המופיעים במכתב, יחד עם אירועים נוספים, מופיעים כולם בלוח האירועים שלנו, המקבץ שפע אירועים מעניינים, ז'אנריים וכמעט ז'אנריים, הרצאות, סדנאות, מפגשים ועוד.

האגודה זקוקה לך!
האגודה היא ארגון התנדבותי לחלוטין, ולכן אנו מתבססים על מתנדבים כדי לקדם את מטרות האגודה לרווחת כל חובבי המדע הבדיוני והפנטזיה בישראל. האגודה זקוקה לכן/ם למגוון רחב של תפקידים, חלקם דורשים ניצול של הכשרון והידע שלכם וחלקם תלויים אך ורק במוטיבציה וראש גדול. נשמח מאוד אם תבקרו בעמוד הדרושים החדש של האגודה, ואם לא תמצאו תפקיד שמתאים לכם – המליצו לחברים שלכם להתנדב לאחד מהתפקידים.

כמו כן, עורך האתר ישמח לביקורות, דעות, סקירות וקטילות של ספרים, סרטים, עציצים ולווייתנים בכתובת: sf.society.site@gmail.com

בברכה,
ועד אגודה ישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה
דוא"ל: isfsfaf@gmail.com
אתר: www.sf-f.org.il