פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

לכבוד חגיגות 30 שנה לסרט "הנסיכה הקסומה", מועדון חודש יוני יעסוק בספר הנסיכה הקסומה מאת ויליאם גולדמן (כתר, 2002, 2013).

מן הכריכה האחורית:

מי מאתנו לא התאהב בנסיכה הקסומה? עכשיו מעניק לנו הספר הזדמנות נוספת לחוות את ההתרגשות שעורר בנו הסרט בשעתו. גם מי שלא מכיר עדיין את סיפורה של הנסיכה לא יוכל לעמוד בפני קסמן של הדמויות הססגוניות, ובהן וסטלי, נער החווה האמיץ, שמחרף את נפשו למען האישה שהוא אוהב; איניגו, הסייף הספרדי, שחי רק כדי לנקום את מות אביו; פזיק הטורקי, הענק העדין חובב החריזה, היחדי שעקר אי פעם עץ במו ידיו; ויזיני, הסיציליאני הנכלולי, ששכלו כה חריף עד שהגיונו המושלם מביס אותו; הנסיך הומפרדינק, השליט המושחט של גילדר, שיוקדת בו תשוקה אין – סופית לציד ולמלחמות וגם לנסיכה היפהפייה; הרוזן רוגן, הרשע באדם, הנהנה מייסוריו של הזולת; מירקל מקס, שבכוחו להקים את המתים מקברם (פחות או יותר); שודד הים הנורא רוברטס, אימת יורדי הים; והנסיכה היפהפייה המושלמת מכולן. ספרו של ס. מורגנשטרן, שעובד בידי ויליאם גולדמן, הוא סיפור מסע שראשיתו מדהים ומטורף והוא רצוף הפתעות בלתי נשכחות ומפגשים עם יצורים מוזרים ומפלצתיים אך גם חביבים.

המועדון בתל-אביב ייערך ביום רביעי, 21/6, בשעה 20:00, ב"קפה גרג", ויצמן 2. מנחה: דפנה קירש

המועדון בירושלים ייערך ביום חמישי, 29/6, בשעה 19:30, בבית פרטי בשכונת הקטמונים – כתובת מדויקת תימסר פרטנית למעוניינים. מנחה: גלי אחיטוב

ביקורת על הספר ב"הארץ ספרים".
ביקורת על הספר באתר הספרייה הפנטסטית.
פרק ראשון לקריאה.

לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.
הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים נוספים (קודמים או עתידיים).


מועדון חודש יולי יעסוק בספרה של אורסולה לה גווין הקוסם מארץ-ים (זמורה ביתן, 1985).
הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים נוספים (קודמים או עתידיים).
לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.