פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

 

מועדון חודש ינואר בתל-אביב יעסוק בספר על חוד הסיף מאת אלן קושנר (גרף, 2017).

המועדון יתקיים ביום חמישי, 25.1, בשעה 19:30 בבית פרטי בתל-אביב, באיזור הטיילת וקניון "מגדל האופרה". כתובת מדויקת תינתן לנרשמות ולנרשמים למועדון. מנחה: דפנה קירש

על חוד הסיף – מהכריכה האחורית:

החיים אינם יין ושושנים ברחובות האפלים של ריברסייד, הרובע הידוע לשמצה של העיר למרגלות הגבעה. שם, בינות למאורות הגנבים, בתי הזונות ופונדקים מפוקפקים, אפילו בני האצולה המעודנים, השוכנים בבתי המידות המפוארים המשקיפים על העיר, פונים אל סייפים מומחים כדי להסדיר את סכסוכיהם המרובים באמצעות דו-קרבות לחיים או למוות. ומבין כל אלה האדיר והנורא מכולם הוא ריצ׳רד סט. ויר, אלוף הסייפים, איש חרב יהיר ויפה תואר, עשוי ללא חת, מטיל מורא ובלתי מנוצח. עד שיום אחד אפילו ניצחון אינו מספיק, וריצ'רד מוצא את עצמו בלבה של מסכת תככים מדממת כה סבוכה, שאפילו הניצחון המופלא שלו בדו-קרב שעליו מדברת העיר כולה לא יספיק כדי להצילו. ולפתע נראה כי קו דק להפליא עובר בין גיבור לנבל, בין מושיע רב-תהילה לפושע עלוב ונרדף.
לקריאת הפרק הראשון.


מועדון חודש ינואר בירושלים יעסוק בספר עץ השקרים מאת פרנסס הרדינג (עוץ, 2017). המועדון יתקיים ביום שלישי, 30.1, ב-20:00 ב"חליטת'ה", בית תה ירושלמי, רחוב הלל 6, ירושלים. מנחה: גלי אחיטוב

מן הכריכה האחורית

פיית' בת ה-14 מנסה לפענח תעלומה הרת-גורל הקשורה לעבודת אביה חוקר הטבע, בחברה שמזלזלת באינטלקט הנשי בכלל ושלה בפרט. בלב התעלומה: צמח משונה, שעל פי האגדה, ניזון משקרים… תעלומה גותית בתקופה הוויקטוריאנית, עם חוקרי דינוזאורים, מצלמות עתיקות וספלי תה מלאי ג'ין על אי בריטי מבודד.
לקריאת הפרק הראשון.
ביקורת על "עץ השקרים" באתר האגודה.
ביקורת על "עץ השקרים" באתר בלי פאניקה.


לצורך היערכות למספר המשתתפים/ות, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.
הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים נוספים (קודמים או עתידיים).

ספרי החודש הבא:

מועדון חודש פברואר בתל-אביב יעסוק בספר עקורה מאת נעמי נוביק (נובה, 2016). עותקים של הספר יוגרלו בין המשתתפים במועדון ינואר, באדיבות הוצאת נובה.
מועדון חודש פברואר בירושלים יעסוק בספר דרך המלכים מאת ברנדון סנדרסון (אופוס, 2014). עותקים של הספר הוגרלו בין משתתפי המועדון באדיבות הוצאת אופוס.

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.