כנס בִּדְיוֹן חוזר בפעם ה 15. הצטרפו אלינו לערב עיון המוקדש כולו ליצירה ישראלית מקורית בתחומים מגוונים של מדע בדיוני ופנטסיה.

השנה ייערך הכנס ב 21 ביוני במכללת תילתן בעיר התחתית בחיפה, החל משעה 17:30.

במושב הראשון אנו שמחים לארח שוב את המאיירת קרן מאי מטקלף שתספר על מוטיבים ישראליים באיורים. מיד אחריה תדבר ד"ר דפנה קירש, ותספר כיצד עשו הפיות "עלייה" והפכו לדמויות מרכזיות בספרות ילדים ונוער ישראלית. את המושב הראשון תחתום בר פישביין מאוניברסיטת חיפה שתסביר למה כדאי לקרוא ספרות מדע בדיוני ישראלית.

בשעה 19:00 ייפתח המושב השני, המוקדש להשפעות של התרבות המסופוטמית הקדומה על יצירות ישראליות בנות זמננו. מושב זה יכלול את הרצאתה של ד"ר שירלי גרץ, סופרת ספרי ילדים, שתעסוק באפוס "עלילות גילגמש"; כמו כן נשמע מפי ד"ר תמר עילם גינדין על תהליך העבודה והתחקיר שלה ושל מעיין אשכולי עושים בעת כתיבת ספרם החדש "המלכה".

המושב השלישי ייפתח בשעה 20:15 עם הרצאתה של הסופרת ורד טוכטרמן על הסיבות לפריחה של יצירות מדע בדיוני ופנטסיה ישראליות בעשרים השנים האחרונות. אל ורד יצטרף רני גרף, המוציא לאור והעורך של הוצאת הספרים "גרף" שידון בעתידה של הספרות הספקולטיבית הישראלית. מעין רוגל, סופרת ותסריטאית, תסביר על סיפורים אימרסיביים והדרכים החדשניות לספר סיפור. ורד, רני ומעין יחתמו את המושב השלישי בדיון פתוח על ספרים, ישראלים וישראליות.

בִּדְיוֹן הוא כנס לספרות ספקולטיבית, שנערך זה 15 שנה על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה. הכנס מוקדש לזכרה של ד"ר קרן אמבר, יו"ר האגודה לשעבר, מנהלת כנסים ופעילה מרכזית בקהילה.

לקניית כרטיסים, היכנסו לקישור זה, או סרקו את הקוד.

קוד QR לקניית כרטיסים