מפגשי מועדון הקריאה של חודש מאי יעסקו בספרים של קרן לנדסמן, ניל גיימן, שונן מגווייר ומ"ר קרי.
פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

ירושלים

מועדון חודש יוני בירושלים יעסוק בספר  לב המעגל מאת קרן לנדסמן (כנרת-זמורה-ביתן, 2018).

המועדון יתקיים ביום שני, 25.6, בשעה 20:00, בבית פרטי בשכונת הגבעה הצרפתית. כתובת מדויקת תימסר פרטנית לנרשמים דרך המייל של המנחה. מנחה: גלי אחיטוב

על הספר
מסוכן לעמוד בלב המעגל — כך מגלה גבע כץ, מעצב רגשי שחיי הרגש שלו רחוקים מלהיות מעוצבים, החולק דירה עם תמר, החברה הכי טובה שלו, ורק רוצה למצוא אהבה ולחיות חיים רגילים. אבל גבע, תמר וחבריהם אינם רגילים. הם שייכים למיעוט של בעלי כישורים מיוחדים, שונים, אחרים. כולם משתמשים בשירותים שרק הם יכולים לספק, אבל אף אחד לא באמת רוצה אותם בבית הקפה שלו, בשכונה שלו, במדינה שלו. הם מנסים לא להתבלט, להוריד את הראש, להבליג, אבל כשכת של קיצונים שקוראים לעצמם "בני שמעון", מתחילה לרדוף אותם, הם כבר לא יכולים לשתוק.
גבע וחבריו מוצאים עצמם במוקד העימות, וכשהחול בשעון מתחיל לאזול, יש להם זמן קצוב לעצור את הרצח הבא ולשנות את העתיד, לנצח.
ביקורת באתר "בלי פאניקה"


חיפה

מועדון חודש יוני בחיפה יעסוק בספר הנערה עם כל המתנות מאת מ"ר קרי (יניב, 2016). המועדון יתקיים ביום רביעי, 27.6, ב-19:00, במסעדת פאטוששדרות בן גוריון 38 בחיפה. מנחה: טניה חייקין.

על הספר:
לא כל מתנה היא ברכה.
מלני מיוחדת מאוד. ד"ר קולדוול מכנה אותה "הגאונה הקטנה שלנו."
בכל בוקר מלני מחכה בתא שלה שיאספו אותה לכיתה. כשהם באים לקחת אותה, סמל פארקס מכוון אליה אקדח בזמן ששניים מאנשיו קושרים אותה לכיסא גלגלים. מלני חושבת שהם לא אוהבים אותה. היא מתבדחת ואומרת שהיא לא תנשוך, אבל הם לא צוחקים.
מלני אוהבת את בית הספר. היא אוהבת ללמוד איות וחשבון ועל העולם שמחוץ לכיתה ותאי התלמידים. היא מספר למורה האהובה עליה על כל הדברים שתעשה כשתהיה גדולה. מלני לא יודעת מדוע זה מעציב את גברת ג'סטינו.
הנערה עם כל המתנות איננו עוד סיפור על עולמנו אחרי האפוקליפסה. הוא מותחן שובר מוסכמות שלאחריו דבר לא נשאר כפי שהיה.
ביקורת באתר "בלי פאניקה"

ביקורת באתר האגודה


תל אביב

מועדון חודש יוני בת"א יעסוק בספר כל לב הוא דלת מאת שונן מגווייר (נובה, 2017).

עקב אילוצים המועדון יתקיים בתחילת יולי – ביום חמישי, 5.7, בשעה 19:30, בבית פרטי ברמת אביב. כתובת מדויקת תינתן לנרשמות ולנרשמים למועדון.

מנחה: שרה גבאי

על הספר
מה קורה למי שיוצאים לארצות הדמיון, אחרי שהם חוזרים לעולם שלנו והדלת לעולם ההוא נסגרה בפניהם?
אם יש להם מזל, הם מגיעים לבית אלינור וסט לילדים אבודים, המקום שבו כולם עברו חוויות מופלאות, שמחות או קודרות, וחזרו שונים מכפי שהיו. ושבו כולם מחפשים דרך לחזור.
גם ננסי מחפשת דרך לחזור, לעולם המתים השקט והדומם בו שהתה שנים מספר. אבל זמן לא רב לאחר שהיא מגיעה לפנימיה, טרגדיה מכה, ועכשיו היא וכמה מחבריה החדשים צריכים לפתור תעלומת רצח, אחרת ייגזר גורלו של המקום היחיד בעולמנו שבו מצאו בית.


גליל מערבי

מועדון חודש יוני בכרמיאל-משגב יעסוק בספר בני אנאנסי מאת ניל גיימן (אופוס, 2005).

המפגש יתקיים ביום שלישי 26.6 בשעה 20:00, בבית פרטי במשגב. כתובת מדויקת תינתן לנרשמות ולנרשמים למועדון. מנחה: קרן פייט

על הספר: בשובו אל התחום שחקר באופן כה מבריק ב"אלים אמריקאים", ניל גיימן מעניק ספר שהוא יצירתיות מפעימה, מסע קלידוסקופי עמוק אל תוך המיתוס שהוא בו זמנית מעורר, מפחיד, מלהיב ומצחיק להפליא – ספר מופלא באמת המאשר את ערכתו הנלהבת של סטיבן קינג כלפי הסופר. עשרים שנה לאחר שכינה אותו אביו "צ´רלי השמן", צ´ארלי נאנסי לא יכול לנער מעליו את השם. אביו של צ´ארלי לא היה סתם אבא. הוא היה אנאנסי, אל מתעתע, אל העכביש. אנאנסי הוא רוח המרדנות, המסוגל להפוך את הסדר החברתי על פיו, לייצר עושר מהאוויר ולשטות בשדים. היו שאמרו שהוא יכול לרמות את המוות עצמו…


לצורך היערכות למספר המשתתפים/ות וקבלת הודעות על שינויים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה הרלוונטית. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים נוספים.

ספרי החודש הבא:

ספר חודש יולי בתל-אביב יהיה צד שמאל של החושך מאת אורסולה לה-גווין, שהלכה לעולמה בינואר האחרון (ינשוף, 2005, יצא גם ב-1978 בהוצאת "עם עובד" בשם מעבר לעלטה).

ספר חודש יולי בירושלים יהיה יושרה שניונית מאת אן לקי, אורחת הכבוד של אייקון הקרוב (סיאל, 2015).

ספר חודש יולי בחיפה יהיה חיי קסם מאת דיאנה ווין ג'ונס (כתר, 2003).

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.