ישיבת ועד האגודה דצמבר 2019

ישיבת ועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה התקיימה ב-04/12/2019 בשעה 18:00 בירושלים.

נוכחים: ליאת שחר קשתן, אלעד אייזן, מיכלי שני סוסי, נימרוד סאקל, חננאל לבנה

אורח: עפר מתוקי – מנהל עולמות.

 

עדכונים קבועים:

אייקון – מנהל הפסטיבל יגיע לסכם בישיבת הוועד הבאה. 

עולמות – נפתחה הגשת התכנים. מנהל עולמות עדכן על הפגישה שנערכה עם מנהלת האשכול בהמשך לתקלות שהיו באייקון. הפגישה הייתה חיובית. 

מאורות – התכניה מוכנה ותפורסם בקרוב. 

דורות – פתחו הגשת תוכן

פרס גפן – לאחר סיכום השנה החולפת ע"י יו"ר הוועדה היוצא יפורסם קול קורא רשמי ליו"ר ועדת פרס גפן. הוועד מבקש להודות שוב לאמיר הירשפלד על עבודתו החשובה בשנים האחרונות לקידום הפרס. בנוגע לפרויקט התרגום של סיפורים זוכי פרס גפן, יו"ר האגודה מעדכנת שבכנס שהוזמנה אליו בסין יצרה קשרים עם עורכים ומו"יםים בארצות שונות והעבירה להם את הסיפורים  שתורגמו בעבר. במידה ומאמצי הפרסום האלה יצליחו, ייתכן שנתקצב מחדש את פרויקט התרגום כדי להגדיל את היצע הסיפורים לפרסום. 

נוכחות במרשתת – אהוד מימון הודיע על פרישתו מעריכת אתר האגודה מפאת חוסר זמן. ועד האגודה מודה מקרב לב לאהוד על כל שנות עבודתו על אתר האגודה. אהוד החזיק את האתר כמעט לבדו במשך שנים, גייס תוכן, ערך, פרסם ווידא שתמיד יהיה משהו מעניין לקרוא באתר. הוא ישמח לסייע ולייעץ לכל מי שירצה להמשיך את העבודה על האתר.

בחודש הקרוב תתקיים פגישה של צוות הנוכחות במרשתת כדי לקבוע מטרות, יעדים ואופן פעולה. 

שנתון – התחילה מכירת השנתון הדיגיטלי בחנות האגודה, ובקרוב תיפתח גם מכירה של שנתונים מודפסים. אלעד ומיכלי פנו לחנויות אינטרנטיות אחרות כדי למכור את הספרים במקומות נוספים. הנושא בבדיקה. 

גזברות – נימרוד ישלח בשבוע הבא טיוטת תקציב כדי שנוכל לאשר בישיבה הבאה. נראה שלא היו חריגות תקציביות משמעותיות בשנה האחרונה, והמאזן שלנו חיובי. העבודה על הדו"ח הכספי של 2019 מתקדמת. 

שת"פהתקיימה ישיבה עם דיזנגוף סנטר על שיתופי פעולה עתידיים. 

מחשוב – הוחלט על מערכת שיתוף וסנכרון בקשות מחשוב בין כנסים. חננאל יטפל בעניין מול  אחראי המחשוב של האגודה. נושא העברת מערכת המיילים של הכנסים ל-G-Suite בתהליך בשאיפה שיקרה בזמן לעולמות, ואם לא אז לפסטיבל אייקון הקרוב. 

 

נושאים לדיון:

תחילת עבודה על תקציב ותכנית עבודה ל-2020 – לקראת בניית התקציב ותכנית העבודה חברי הוועד מתבקשים להעביר לגזבר הערכה תקציבית לתחומים שבאחריותם. בנוסף במקביל הם מתבקשים לשלוח לחננאל מטרות כלליות בכל תחום וכן יעדים מדידים ככל הניתן. אלעד מציע להתחיל לעבוד על מסמכים מסודרים לכל אחד מתחומי האחריות בוועד. ליאת החלה לכתוב משהו כזה לפני כמה שנים, אפשר לבדוק מה ממה שנכתב שם עדיין רלוונטי.  

מפגש חברי קהילה דתיים – בעקבות הדיונים האחרונים בקבוצת גיקדוס ובקבוצת האגודה בפייסבוק, תקיים האגודה מפגש עם חובבים דתיים כדי להקשיב לקשיים שלהם במסגרת אירועי האגודה ולבחון אם ניתן לתת פתרונות. חובבים דתיים שמעוניינים להצטרף לפגישה מוזמנים לפנות לאגודה בכתובת contact@sf-f.org.il

שקיפות כלכלית – דיון זה התקיים בעקבות הבקשה לחשוף את נתוני מכירות הכרטיסים לאירועים השונים בכנסי האגודה. אמנם אין חובה חוקית לפרסם מידע נוסף על מה שאנו מפרסמים בדוחות של האגודה, אבל עולה השאלה אם אין ערך לפרסום חלקי. הנושא ייבחן שוב לאחר בדיקה עם מנהלי הכנסים ואנשי הפקת התוכן שלהם.

דוכני האגודה בכנסים – נדחה בשל חוסר זמן. 

עדכון רשימת דרושים – נדחה בשל חוסר זמן.