נוכחים: ליאת, ליל, אלעד, מיכלי, נימרוד

11.3.20, תל אביב

 

עדכונים קבועים:

 

עולמות – עולמות בוטל בעקבות הוראות משרד הבריאות. אנו מודים ומעריכים את כל חברי הסגל על כל העבודה הרבה שהושקעה לקראת הכנס.  תינתן הנחה בהרשמה לאגודה לכלל הסגל, מתנדבים והמרצים שהיו אמורים להיות בעולמות. תקציב האגודה יעודכן לאחר סיכום של הכנס.

 

דורות – היה כנס מוצלח. אנו רוצים להודות למנהלת הכנס ולסגל הכנס על ניהול מוצלח מאוד למרות המשבר.

 

פרס גפן – פורסמה הרשימה לבחינת הציבור של הזכאים למועמדות בפרס גפן. ההצבעה המקוונת לחברי האגודה תיפתח בתחילת אפריל. 

 

פייסבוק\אינסטגרם – מיכלי מציעה לעשות פינה שבועית. הצעות: פינת מה אתם קוראים השבוע. פינת תאריכים חשובים במדע בדיוני ופנטזיה. 

 

שיתופי פעולה – ליאת נפגשה עם עמותה בשם "אפל סיד" שמתעסקת בחינוך טכנולוגי בפריפריה. הוסכם על שיתוף פעולה שיכלול מיני-כנס באוגוסט במתחם העמותה ברמלה, ובחינת האפשרות ליצור הרצאת מבוא למדע בדיוני שתרוץ בתנועת הנוער שלהם בשנה הבאה.

 

גזברות – הדו"ח הכספי מתקדם היטב. עדיין לא ידוע מתי ניתן יהיה לקבוע אסיפה כללית לאישור הדו"ח, במקום זו שתוכננה לעולמות. 

 

שנתון – התחילה הגשת הסיפורים.

 

 

נושאים לדיון:

סיכום מפגש גיקדוסים – המפגש עם חברי הקהילה הדתיים היה מועיל ומלמד. מפגש זה נקבע לאור הצפה של בעיות, צרכים ובקשות בפורומים דתיים. במפגש נכחו מטעם האגודה זיו וויטיס (צוות מניעת הטרדות) וחננאל לבנה (חבר ועד). במפגש עלו מספר רעיונות והצעות שהועברו למנהלי הכנסים במטרה לממש את מרבית ההצעות לכל הפחות באופן חלקי. עיקר חשיבות הדיון היה בקיום שיח פתוח, השבת האמון, ויצירת ערוצי קשר במטרה להוות אוזן קשבת לכל צורך דתי בכנס.

 

סיכום מפגש קוספליירים – התקיים מפגש קהילה בנושא חדרי ההלבשה (קוספליי) בכנסי האגודה. מפגש זה נקבע בעקבות דיונים רבים בקהילת הקוספליי שהביעו חוסר שביעות רצון עם התנהלות הכנסים בנושא חדרי ההלבשה ובכלל היחס לקהילה. השאיפה הייתה לשמוע מהקהילה עצמה באופן אישי על הנושאים שמפריעים לה ולחשוב על פתרונות יחד. כמו כן היה חשוב לנו להבהיר את הנושאים הבעייתיים בחדרי ההלבשה מבחינת הכנס (עלויות לוגיסטיות וכלכליות גבוהות, מקום מועד להטרדות מיניות, חוסר אקוטי במתנדבים המעוניינים לעשות משמרות בחדר), וגם כאן לחשוב יחד על דרכים לשפר את המצב. למפגש הגיעו אחד עשר נציגי התחומים השונים בכנסים, ורק שתי משתתפות מקהילת הקוספליי. אנו מודים להן על תרומתן לדיון. דנו בדרכים שונות להעלות את מודעות הקהילה לפעילות צוות מניעת ההטרדות (שלטים יותר ברורים עם פחות טקסט, מפגשים פתוחים עם הצוות במסגרת הכנסים), הפחתת הצפיפות בחדרים (חלוקת או מכירת צמידים לכניסה לחדרים, הגבלת מספר המלווים והאנשים שנכנסים לחדר שלא על מנת להתלבש), בעיית מחסור מתנדבים לאיוש החדרים (פניה לקהילה לאיוש החדרים, קיצור המשמרות), כמו כן דנו באיך ניתן לקדם את הקשר והשיח עם קהילת הקוספליי. 

 

 

סיכום מפגש הפעילים –  https://www.sf-f.org.il/archives/2991

הוועד עבר על הרעיונות ממפגש הפעילים ובחר מתוכם את הנושאים שאנו מעוניינים לנסות לקדם וליישם בשלב זה. הרעיונות הנוגעים לפרס גפן יועברו וייבחנו ע"י הוועדה. ייבחן יישום של הנושאים הבאים: 

  • יצירת תחושת קהילה לפעילי האגודה. 
  • הגדלת החשיפה לאגודה במקומות שונים כמו בתי ספר וחברות הייטק, ע"י העברת הרצאות בנושא. 
  • הגדלת ההטבות הרלוונטיות  לחברי האגודה (כבר בעבודה באחריות א. שת"פים)
  • קידום אירועים לחברי האגודה בלבד בתוך ומחוץ לכנסים. 
  • פרסום תזכורת לקהילות שונות שאנו נשמח לתמוך בכל פעילות הרלוונטית לז'אנר. 

 

נוציא קריאה לגיוס א.נשים לתפקידים הבאים:

  • רכז\ת פעילים חברתי- לריכוז פעילויות והווי לפעילי האגודה, ליצירת קהילת פעילים.
  • רכז\ת פעילים גיוסי- אחראי\ת על גיוס פעילים לתפקידים השונים באגודה. 
  • צוות תוכן לאגודה ליצירת מאגר הרצאות שיעברו פיילוט ויוצעו לגופים חיצוניים כמו חברות הייטק ובתי ספר. אם ההרצאה בתשלום, התשלום יועבר ישירות למרצה. 
  • אחראי\ת פעילויות למרכז חברתי גיקי

 

מיקום דוכן האגודה בכנסים – הדיון נדחה.

 

עדכון רשימת דרושים – עודכן.