תמלול:

אהוד: ברוכות הבאות וברוכים הבאים לעתיד מתמשך פודקסט שעוסק בהיסטוריה של קהילות המדע הבדיוני והפנטזיה…
קרן: אהוד…
אהוד: כן…
קרן: זה לא פרק אמיתי עכשיו, אנחנו לא באמת מראיינים אף אחד אמיתי עכשיו, אתה יודע את זה.
אהוד: ועדיין צריך להגיד שלום.
קרן: שלום!
אהוד: היי! מה נשמע.
קרן: אם יותר לי, לחלוק על דעתך, עורך דעתי ומהימן, האמת היא שכרגע אין לי שום סיפור בעריכה אצלך אז אני יכולה פשוט להגיד אהוד, אולי נציג את עצמנו לפני שאנחנו מתחילים את הפודקסט, כמו שאנחנו שואלים את כולם, אהוד, איך הגעת לקהילה, מי אתה?
אהוד: אני אהוד מימון, אני עורך את היה יהיה, אסופת הסיפורים שהאגודה מוציאה לאור כבר נכון לעכשיו 15 שנה לשנת 2023. אני מרצה בכנסים כבר הרבה מאוד שנים, ואני חובב עוד הרבה יותר שנים מאז. אני הגעתי לקהילה בגלל שמישהו, אני קיבוצניק במקור, מישהו במשק בשנת 1999 אמר לי משהו שזיהה שאני חובב מדע בדיוני אמר לי משהו על זה שיש כנס מדע בדיוני. התחלתי לנסות לברר דברים, התנעתי את המחשב עם המנואלה ונכנסתי לאינטרנט, ואז התברר שיש מה שנקרא ארמגדון קון, בהתאם לשמו הוא לא נערך בגלל שהוא היה אמור להיערך לקראת סוף שנת 2000, והיו אי אילו מאורעות פוליטיים שגרמו לאנשים שהיו אמורים להגיע הנה מכל רחבי העולם לבטל. אבל כך גיליתי את האגודה, כך גיליתי את הפורומים, ומשם התחילה ההתדרדרות. איך את הגעת לקהילה?
קרן: אני קרן, אני רופאה, אני מומחית לאפידמיולוגיה ובריאות הציבור, אני גם כותבת, אני זכיתי במספר פרסי גפן, אני גם חובבת מדע בדיוני, אני אשכרה זוכרת את הספר הראשון של אסימוב שלקחתי ליד, שהורדתי את רובוטים ואימפריה של אייזיק אסימוב, פתחתי את הספר, והמשפט הראשון שם זה "גלדיה הפנתה את המושב שלה לאחור" אני לא זוכרת בכמה מעלות ואמרתי לעצמי אוף זה אחד מהספרים האלה, ואז המשכתי לקרוא, וגיליתי שאני לא הבן אדם היחיד בעולם שכשהוא מסתכל לשמיים ושואל את עצמו אם יש מישהו שמסתכל חזרה. זה שינה את חיי. הספר הזה שינה את חיי. אחרי הרבה מאוד שנים פניתי, פגשתי בפעם הראשונה את עמנואל לוטם, את דוקטור עמנואל לוטם, ואמרתי לו "אתה יודע, רובוטים ואימפריה זה הספר הראשון שקראתי, וזה התרגום שלך", ואז הוא אמר "אני ממש מצטער, את יודעת שיש ספרים טובים בהרבה שתרגמתי." לקהילה הגעתי… הגעתי בטעות. הגעתי כמה פעמים לקהילה. הגעתי אליה דרך התא הטכניוני, והגעתי למפגשים של עין הדג, אבל האמת האמת שהגעתי, הנקודה שבה נכנסתי לקהילה ונשארתי, זה היה בעולמות, שבאה קלאודיה כריסטיאנסן, מי שגילמה את קומנדר איבנונה בבבילון 5,התארחה, ומשם פגשתי את כולם. פשוט את כולם. וזה היה נפלא. וזה אחרי כמה חודשים של ויכוחים אתך בפורום אורט.
אהוד: כן. המפגש הראשון שלנו היה בפורומים כמו הרבה מפגשים שלי עם הרבה אנשים. וזה היסטוריה שבחלקה לא שרדה בכלל. מכיוון שהפורומים האלה נסגרו ואי אפשר למצוא אותם בשום מקום.
קרן: אני לפעמים מרגישה כאילו חלק כל כך משמעותי מהחיים שלי נמחק ברגע שפורום אורט נסגר וברגע שהקהילות בתפוז נמחקו ו… כל הקשרים שלי, וכל הדברים שקראתי, וכל המפגשים שבאותו זמן הרגישו שזה יישאר לנצח וזה פשוט נעלם לחלוטין.
אהוד: וזאת הסיבה שאנחנו עושים את הפודקסט הזה. החלטנו שצריך למצוא איזושהי דרך לשמר את ההיסטוריה של קהילת המד" ב והפנטזיה בארץ שצמחה לאין שיעור מאז אותם ימים.
קרן: אנחנו נשתדל בפודקסט לראיין כמה שיותר אנשים מכמה שיותר תחומים. מתרגמות, וסופרות, ומוציאות לאור, ופעילות חברתיות, ואנשים שמרגישים שהם עדיין חלק מהקהילה ואנשים שכבר לא מרגישים חלק מהקהילה אבל היו שם כשהתחלנו, ואנחנו ממש מקווים שתהנו כמו שאנחנו נהנים להקליט אותו.
אהוד: כפי שהתחלתי לומר קודם, ברוכות הבאות, ברוכים הבאים, לעתיד מתמשך, פודקסט שעוסק בהיסטוריה והתפתחות של קהילות המד"ב והפנטזיה בארץ. אני אהוד מימון.
קרן: אני קרן לנדסמן.
אהוד: ואנחנו תקווה שתהנו מהפרקים הבאים.