ישיבת ועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה התקיימה ב-13/02/2023 בתל אביב.

נוכחים: ליאת שחר קשתן (יו"ר), נימרוד סקאל, הדס תמר נבנצל, בר פישביין, וחננאל לבנה. 

עדכונים קבועים:

אייקון –  לאחר המתנה ארוכה, נקבע פקניק סגל.

עולמות – הרשמת דוכנים הסתיימה. התוכניה בתהליכי עבודה. נפתחה ההרשמה להתנדבות. מתקדמים יפה לאור המצב הקשה בישראל. תקציב הכנס יועבר לעיון הוועד בקרוב. 

מאורות – אמ"ל

דורות –  תקציב הכנס אושר פה אחד. 

בדיון – אמ"ל

פרס גפן – התחילו לפרסם רשימות לבחינת הציבור. 

פרס עינת – הסיפורים עלו לאתר

נוכחות במרשתת – אמ"ל  

שיתופי פעולה –  אמ"ל 

גזברות – הד"וח הכספי מתקדם. 

46א – אמ"ל

שנתון –  אמ"ל

וורלדקון –   הוגש ביד מתחרה לביד שהגישה ישראל לוורדקון 2027. בשלב זה אין שינוי בתוכניות של הצוות של וורלדקון. 

מחשוב – האתר פנטום VOD ירד בהמשך מהרשת וישמר כגיבוי. מגזין הרשת "בלי פאניקה" יעבור לאחסון בשרת האגודה.

נושאים לדיון

איסוף נתונים לשווי מתנדבים לקראת הדו"ח הבא –  סעיף שווי מתנדבים לדו"ח הכספי דורש תיעוד שעות משמרות המתנדבים והסגל בכנסים, ומספרי תעודות זהות. לקראת כל כנס ישלחו טפסים לאיסוף מספרי תעודות זהות אשר ישמרו במיקום מאובטח עם גישה מוגבלת. 

שדרוג אתר האגודה – אושר מעבר לאתר חדש. בנוסף, נרצה לחשוב מחדש על תפריטים ומבנה האתר. דבר זה יעשה בהמשך, כרגע יעשה רק שדרוג נראות.

עורך לאתר – השאיפה כרגע היא שאתר האגודה ישים דגש יותר על מידע ופחות ישמש כמגזין, עקב הקושי לגייס כותבים ועורכים לנושא זה. תיבדק אפשרות לגייס אחראי לעדכון האתר בנושאים אלו. 

תמיכה בסרט מדע בדיוני – התקבלה בקשה לסיוע בפרסום סרט סטודנטים מדב"י. הסיוע כולל פרסום הסרט ופרוייקט מימון ההמון שלו והצגת חסות האגודה בהפצת הסרט. התמיכה אושרה. 

קידום צוות רשתות חברתיות ושיווק אגודתי –  בהמשך לשאיפה לרכז את נושא הפעילות ברשתות חברתיות סביב השנה, בר תהיה בקשר עם צוות המדיה החברתית של עולמות על מנת לתאם מאמצים ולאחד משאבים. 

אפשרות פתיחת ערוץ/קהילה בוואטסאפ לאגודה – ערוץ וואטסאפ מיועד לעדכונים חשובים מטעם האגודה- דברים בולטים מהכנסים (פתיחת הגשת תוכן, תחילת מכירה וכן הלאה) ופעילויות אגודה אחרות (כמו שבוע הספר). לוואטסאפ יש פיצ'ר יחסית חדש שמאפשר משהו שדומה לקבוצה, אבל רק מנהלי הקבוצה יכולים לשלוח הודעות ואין אפשרות לחברי הקבוצה לראות מספרי טלפון של חברים אחרים או לפנות אליהם, כך שנשמרת הפרטיות שלהם.