Going-Postal

פברואר – מהומה רבה על לא דוור

מועדון חודש פברואר יעסוק בספר זוכה פרס גפן "מהומה רבה על לא דוור" מאת טרי פראצ'ט.

פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

מהכריכה האחורית:

מבלי כל הכנה מראש, הנוכל המהולל שפריץ פון סתמבור מוצא את עצמו על הגרדום כשלולאה כרוכה סביב צווארו והדלת שנפתחת תחתיו מובילה אותו אל… שירות המדינה?

כעת נדרש לבחור את בחירת חייו: להיתלות, או להקים על רגליו מחדש את שירות הדואר המתפורר של אנך-מורפורק.

משימתו היא להקים מחדש את סניף הדואר ולהכניס בו חיים, אבל יכול להיות שמדובר במשימה בלתי אפשרית עקב ערמות אדירות  של מכתבים שלא נשלחו מזה עשרות שנים ושחונקים כל כוך וכל חלקה טובה בבניין הדואר. גרוע מכך, שפריץ נשבע שהוא שומע את הדואר מדבר אליו. והגרוע מכל, אם הוא ייקח את המשימה, הוא יצטרך להתמודד מול מונופל "העורק הגדול" השולט בתקשורת, אשר בראשו עומד מנהל תאב דם וחסר מוסר לחלוטין. אבל אם המשימה בלתי אפשרית ובלתי ניתנת לביצוע, אז שפריץ הוא האיש הנכון – הוא ימסור את הדואר, ימשיך לנשום, יזכה בנערה, וכמובן, יביא לאנשים את המצרך שלו הם זקוקים יותר מכל: תקווה.

המועדון יתקיים במוצאי שבת 28/2, ב-19:30, ב"קפה גרג" גן העיר, אבן גבירול 71, קניון גן העיר, קומת הכניסה, ת"א. מנחים: איתמר אולפינר ודפנה קירש.

לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים קודמים או עתידיים.

pi

מרץ – חיי פאי

מועדון חודש מרץ יעסוק, לרגל יום הפאי, בספר "חיי פאי" מאת יאן מרטל, כנרת, 2003. המועדון יתקיים במוצאי שבת, 14.3, ב-19:30, ב"קפה גרג" גן העיר, אבן גבירול 71, קניון גן העיר, קומת הכניסה, ת"א. מנחה: דפנה קירש.

מהכריכה האחורית:

רק סירת הצלה אחת שרדה לאחר טביעתה של ספינת מטען יפנית בלב האוקיינוס השקט. על הסירה מצטופפים חמישה ניצולים: אורנג-אוטן, צבוע, זברה עם רגל שבורה, נמר בנגלי ענקי ושמו ריצ'רד פרקר, ופיי פאטל, נער הודי בן 16. הסירה הקטנה הזאת היא התפאורה העיקרית של הרומן המופלא הזה, שעוצמתו מסוגלת להצית בקורא אמונה באל, כפי שאומר אחד הגיבורים. ומה עוד יכול הקורא לבקש לעצמו? חיי פיי הוא יצירה ספרותית יוצאת דופן, שמסופרת בכישרון נדיר ומפליא. יאן מרטל, בן להורים דיפלומטים, גדל בקוסטה ריקה, צרפת, מקסיקו, אלסקה וקנדה, וכמבוגר חי באירן, טורקיה והודו הוא למד פילוסופיה באוניברסיטת טרנט, ובגיל 27 התפנה לעסוק בכתיבה. חיי פיי הוא ספרו השלישי.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.