פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.


המועדון בת"א יעסוק בספר לבד על מאדים מאת אנרי וייר ויתקיים ביום חמישי 29/9, בשעה 19:30, בקפה גרג, ויצמן 2, ת"א. מנחה: דפנה קירש

המועדון בירושלים יעסוק בספר גר בארץ נוכריה מאת רוברט היינלין, ויתקיים ביום חמישי, 29/9, בשעה 20:00, במסעדת נגילה, משיח ברוכוף 5, ירושלים. מנחה: יהושע ברנהרט

מועדון הקריאה בכרמיאל יעסוק בספר "סינדר" מאת מאריסה מאייר, ויתקיים ביום ג' 27/9/16 בשעה 19:00, בספריה העירונית כרמיאל, רח' צה"ל 107. מנחה: סטלה גנגרינוביץ

לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים קודמים או עתידיים.


לבד על מאדים – מהכריכה האחורית:

לפני שישה ימים הפך האסטרונאוט מארק וואטני לאחד האנשים הראשונים לצעוד על מאדים.
כעת הוא בטוח שיהיה האדם הראשון למות שם.
לאחר שסופת אבק חמורה מאלצת את חבריו לצוות להתפנות מהמקום כשהם בטוחים כי הוא מת, מארק מוצא את עצמו נטוש ובודד להפליא ללא כל דרך אפילו לאותת לכדור הארץ שהוא בחיים. אבל גם לו היה יכול לאותת, רוב הסיכויים שהמזון שברשותו יאזל הרבה לפני שמשלחת ההצלה תגיע. בכלל, רוב הסיכויים שלא יספיק אפילו לגווע ברעב – סביר יותר להניח שתקלות במכשור, הסביבה העוינת או טעות אנוש קטנה יחסלו אותו הרבה קודם.
אבל מארק לא מוכן עדיין להרים ידיים.
בעקשנות בלתי-נלאית, תוך שימוש יצירתי בכישוריו הרבים, הוא מתמודד עם אתגרים בלתי-אפשריים בזה אחר זה, ויכול להם.
האם תסייע לו תושייתו הרבה להינצל כנגד כל הסיכויים?

קראו את הביקורת על "לבד על מאדים" באתר האגודה.


גר בארץ נוכריה – מהכריכה האחורית:

ואלנטין מיכאל סמית הוא אדם שהתחנך אצל בני המאדים. הוא מגיע לכדור הארץ כשהוא מחונן בתכונות על אנושיות ובפילוסופיית החיים של מחנכיו ומביא לאנושות את בשורת התרבות החדשה. האם מיכאל סמית הוא משיח חדש, היוצר דת חדשה, או שהוא עומד להרוס את מוסר האדם ואת תרבותו?

"גר בארץ נוכרייה" הוא סיפור הרפתקאות שבו נלחמים ערכי המוסר המקובלים ודת האדם בתפיסת עולם מוסרית, דתית, חברתית ומינית שונה לחלוטין. החברה המתירנית של דורנו נוצרה, במידה רבה, בהשפעתו של ספר זה.

קראו ביקורת על "גר בארץ נוכריה" באתר "בלי פאניקה".


סינדר – מן הכריכה האחורית:
היה היה פעם, בעתיד הלא רחוק…
הרחובות של ניו־בייג'ין רוחשים סכנה. מגפה קטלנית מתפשטת ברחבי הארץ. הרחק מלמעלה צופים במתרחש בני הלבנה, אורבים לרגע של חולשה.
בלב העיר גרה סינדר בת השש־עשרה — מכונאית מחוננת עם עבר מפוקפק ועתיד חסר תקווה.
אבל יום אחד ניצב בפתח בית המלאכה שלה יורש העצר, הנסיך קאי, והוא מבקש לשכור את שירותיה. סינדר חוצה לראשונה את חומות הארמון ומגלה אט־אט שנועד לה תפקיד גדול לא רק בחיי הנסיך אלא בחייה של
הארץ כולה.
כי בסינדר יש משהו מיוחד, משהו שרבים מוכנים לשלם בעבורו מחיר יקר…

קראו כאן את הפרק הראשון.


מועדון חודש אוקטובר יתקיים במסגרת פסטיבל אייקון, ולכבוד נושא הפסטיבל "משחקים" יעסוק בספר המהלכים בקצוות מאת דיאנה ווין ג'ונס. המועדון יתקיים ב-18/10 בשעה 16:00 במתחם פסטיבל אייקון (עירוני א' ואשכול פיס), רחוב הארבעה, ת"א.

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה או לדף האגודה בפייסבוק.