פרויקט מועדון הקריאה הוא יוזמה של האגודה, כחלק מפעולתה לקידום ועידוד העיסוק במדע בדיוני ובפנטסיה בישראל. מפגשי מועדון הקריאה מהווים מקום לדיון בספרים, להצגת שאלות ורעיונות מעניינים בהשראתם ובמה להבעת דעות ולמציאת נקודות מבט חדשות.

פגישת המועדון בתל-אביב בחודש מאי תעסוק בספר גר בארץ נוכריה מאת רוברט היינלין (כתר, 1980), ותתקיים ביום חמישי, 18.5, בשעה 20:00, ב"קפה גרג", ויצמן 2. מנחה: דפנה קירש.

גר בארץ נוכריה – מן הכריכה האחורית:

ואלנטין מיכאל סמית הוא אדם שהתחנך אצל בני המאדים. הוא מגיע לכדור הארץ כשהוא מחונן בתכונות על אנושיות ובפילוסופיית החיים של מחנכיו ומביא לאנושות את בשורת התרבות החדשה. האם מיכאל סמית הוא משיח חדש, היוצר דת חדשה, או שהוא עומד להרוס את מוסר האדם ואת תרבותו?

"גר בארץ נוכרייה" הוא סיפור הרפתקאות שבו נלחמים ערכי המוסר המקובלים ודת האדם בתפיסת עולם מוסרית, דתית, חברתית ומינית שונה לחלוטין. החברה המתירנית של דורנו נוצרה, במידה רבה, בהשפעתו של ספר זה.

ביקורת על הספר באתר "בלי פאניקה".


פגישת מועדון חודש מאי בירושלים תעסוק בספרו של טד צ'יאנג סיפורי חייך ואחרים. (אופוס, 2003). המועדון יתקיים ביום ג' 23.5 ב- 19:30, במסעדת ״נגילה״, משיח ברוכוף 5, ירושלים. מנחה: גלי אחיטוב.

סיפורי חייך ואחרים – מהכריכה האחורית:

חרף פרסומיו המועטים נחשב צ'יאנג לאחד הקולות המקוריים של הזאנר. בכל אחת מאותן שכיות חמדה של פרוזה, הוא בורא עולם. עולם הדומה לשלנו אך באותה נשימה שונה ממנו בתכלית. ספר זה טומן בחובו את כל יצירותיו נכון להיום.

טד ציאנג זכה בפרסים רבים הכוללים שלושה פרסי נבולה ,פרס הוגו, פרס המאגזין לוקוס, פרס קוראי אסימובס פרס סיידוויז ובפרס תיאודור סטארגן. הוא כותב מדע-בדיוני עדכני ורלוונטי, השואל שאלות מסעירות וגורם לקוראיו להרהר שוב בדרכים בהן פועל העולם המטורף והמרתק בו אנו חיים. אלו הם סיפורי חיינו, ואחרים.

ביקורת על הספר באתר "בלי פאניקה":


לצורך היערכות למספר המשתתפים, יש להירשם מראש דרך הדוא"ל של המנחה. רצוי להביא למפגש עותק של הספר.

הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום או בחברות באגודה, וכן אינה מותנית בהגעה למפגשים נוספים (קודמים או עתידיים).

לכבוד חגיגות 30 שנה לסרט הנסיכה הקסומה, מועדון חודש יוני יעסוק בספר הנסיכה הקסומה מאת ויליאם גולדמן (כתר, 2002).

המעוניינים להציע ספרים למועדוני קריאה עתידיים, ולהנחותם, או להצטרף להנחייה במקומות נוספים בארץ, מוזמנים לפנות במייל למרכזת הפרויקט, דפנה קירש.

לקבלת עדכונים שוטפים על מפגשי מועדון הקריאה ברחבי הארץ ניתן להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה בדואל, או לעשות "לייק" לדף האגודה בפייסבוק.