ישיבת ועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה התקיימה ב-22/12/2020 בשיחת ועידה על גבי המרשתת.

נוכחים: ליאת שחר קשתן (יו"ר), עינת סיטרון, אלעד אייזן, נימרוד סקאל, דרור רייף נשר, ליל שינדלר, חננאל לבנה.

עדכונים קבועים:

אייקון – תומר שלו מונה למנהל אייקון 2021 בהצבעה פה אחד.

עולמות –  הגשת התוכן פתוחה! גיוס התוכן הוארך בשבוע כי אין מספיק תוכן. עובדים על גיוס אקטיבי.  גיוס הסגל התחיל, עובדים על רעיונות לאיך לערב כמה שיותר אנשי סגל נוסף ואיך לשמור על קשר עם אנשי סגל שלא יהיו להם תפקידים בכנס הווירטואלי.

דורות – מתוכנן כנס וירטואלי. הנושא הוא "מבעד למסכה". הכנס יתקיים בחג הפורים, בתאריכים 25-26.2, מיום חמישי בצהריים עד שישי בצהריים, בתקווה להגדיל את מספר המגיעים אנשים. התפרסמה הגשת תוכן.

בדיון – ככל הנראה יהיה גם וירטואלי. עלתה הצעה לשמר את כנס בדיון כווירטואלי גם אחרי הקורונה, על מנת לשמר, לפחות בכנס אחד בשנה, את היתרונות שיש לכנס כזה: הבאת אורחים מחו"ל, אפשרות להשתתפות של אנשים מכל רחבי הארץ והעולם, הסרת מגבלות פיזיות. כמו כן, בדיון הוא הכנס היחיד שאין לו ממש מקום קבוע או קהילה קבועה. נימרוד מציע שיהיה היברידי. הנושא יעלה להצבעה בישיבת הוועד הבאה.

מאורות – התקיים והיה הצלחה, גם מבחינת תוכן והשתתפות קהל וגם מבחינת רווחים. 

קרן ואהוד מבקשים להודות מקרב לב לצוות ההקרנה, הפקת התוכן, המודיעין, הקופות, המרצותים ושאר המתנדבות שהפכו את הכנס למוצלח, נפלא, ומלא בתוכן נהדר. התקבלו תגובות מצוינות לתוכן הכנס ולארגונו, והכל בזכות הסגל.

זה היה מאורות הראשון בו היו אורחות כבוד, שונאן מגווייר וקארין לוואצ'י. מנהלי הכנס מבקשים להודות למרינה ברלין על עבודתה בארגון אורחות הכבוד לכנס זה.

נרכשו 138 צמידים לכנס. זאת בנוסף לפאסים החופשיים שניתנו לסגל, המתנדבותים, מרצותים וכותבותי פרויקט הסיפורים. מודל התשלום על פי היכולת הוכיח את עצמו במקרה זה, וההכנסות התעלו על הציפיות במידה ניכרת.

ההרצאות זמינות באתר השידורים, למי שרכש צמיד כניסה לכנס.

פרס גפן –  הוועדה קיימה  ישיבה ראשונה לשנת הפעילות הקרובה. החל איסוף הספרים הזכאים למועמדות, ותקנון הפרס עודכן בתאריכים הרלוונטיים לשנה הקרובה. הוועד מאשר פה אחד את העדכונים לתקנון. 

פרס עינת – התעודות בתהליכי שליחה.

נוכחות במרשתת – אחראי הפייסבוק פועל במרץ להעשיר את העמוד והקבוצה בתכנים.

גזברות – הסיכומים השנתיים והתקציב מתקדמים כמתוכנן.

פעילים – במטרה לשמר תקשורת ולערב את פעילי האגודה בפעילות השוטפת, מתוכננים בעתיד הקרוב ולקראת עולמות מפגשי פעילים וירטואליים, עדיין מתקיימת חשיבה על הנושאים סביבם יסובו המפגשים.  

הביד הישראלי לוורלדקון – התקיימה ישיבה עם ליאת, שמונתה ללוות את הנושא בוועד, ובה פורטו ההוצאות הצפויות לביד. הוקצב סכום מסוים לתמיכה בביד, והוא יאושר במסגרת אישור תקציב האגודה בחודש הבא. 

נושאים לדיון:

מעבר על טיוטת תקציב 2021 – נעבור במייל ויאושר בישיבה הבאה.