ישיבת ועד האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה התקיימה ב-22/01/2023 בתל אביב.

נוכחים: ליאת שחר קשתן (יו"ר), דרור רייף נשר, נימרוד סקאל, הדס תמר נבנצל, אלה דרייהר, וחננאל לבנה. 

עדכונים קבועים:

אייקון – אמ"ל 

עולמות – נפתחה הגשת תוכן, נפתחה הרשמה לדוכנים, עוד מעט  תיפתח ההגשה לתחרות סיפורים. רוב הסגל גוייס,  למעט א. הקרנה. בהתחשב בשינוי ההתנהלות סביב נושא הבטיחות בגלל רישוי העסקים ואנשי המקצוע שעוסקים בנושא בכנסים כיום, צריך לבחון ולהגדיר מחדש את תפקיד א.בטיחות. תקציב יוגש ישיבה הבאה. 

מאורות – אמ"ל. 

דורות –  מתקדם. הגשת התוכן תיסגר בקרוב, נפתחה הרשמת הדוכנים. 

בדיון – אמ"ל

פרס גפן – החל איסוף רשימת היצירות הזכאיות למועמדות. 

פרס עינת – אמ"ל

נוכחות במרשתת – הייתה פגישה בין אחראי סושיאל של כל כנסי האגודה, הוסכם לפתוח קבוצה ולנסות לתאם פרסומים על-כנסיים במקביל לתמיכה ושיתופים. שומרים על עיקרון הפרדה בגדול, כל כנס מחליט לעצמו בסופו של דבר את הפרסומים. 

שיתופי פעולה –  אמ"ל

גזברות – הדו"ח הכספי מתקדם. תקציב האגודה אושר פה אחד בוועד. 

46א – אמ"ל

שנתון –  פורסמו קולות קוראים להגשה ולהגהת סיפורים.

וורלדקון – אמ"ל

מחשוב – לאור התקפה על אתרי האגודה, הוועד מחדד את נהלי שימוש באתרים – גם באתרי האגודה וגם באתרי הכנסים. נקבע שבאחריות מנהלי כנסים לוודא העברת האתרים שלהם לסטטים בסיום הכנס ומחיקת אתרים שלא בשימוש. יתבצע מעבר על כלל אתרי האגודה ומחיקת אתרים שאינם בשימוש, וכן העברה למצב סטטי אתרים שאינם דורשים פעילות רציפה.

נושאים לדיון

הנצחת ד"ר עמנואל לוטם ז"ל ואירועים לזכרו – 

ועד האגודה אבל על לכתו של אחד מעמודי התווך של הקהילה. הוא יחסר לנו מאוד. 

הועלו כמה רעיונות להנצחת זכרו של עמנואל דרך תמיכה בתרגום ספרות ז'אנר. כמו כן ייתכן ויערך ערב לזכרו. כל הרעיונות וההצעות יועברו לאישור המשפחה לפני שיפורסמו. 

אישור נהלי חבצלת – אושר, לרבות עדכון תקציב המודעה. 

הורדת פנטום VOD -לאור עומס רב ובעיות אבטחה באתרי האגודה מתבצע תהליך צמצום אתרים. אתר ה-VOD כבר איננו מעודכן, אך כל תכניו נמצאים ונגישים ביוטוב. האתר ירד מהאוויר, ובמקביל נוודא שכל התוכן יהיה נגיש בצורה קלה בערוצי היוטוב של האגודה. 

ביטול יוטוב של הכנסים והפסטיבלים – ישנם ערוצי יוטיוב רבים ושונים לאגודה ולכנסים ולפסטיבלים, הדבר יוצר בלבול אצל הקהל שצורך את התוכן וכן מקשה על תפעול הערוצים השונים. כל התכנים מכל ערוצי היוטיוב ירוכזו לערוץ אחד אשר תפעולו יהיה באחריות האגודה ולא באחריות הכנסים והפרוייקטים השונים. 

בקשה של שלדון לסיוע ב-zion's fiction 3 – שלדון טננבאום פנה לוועד בבקשה לסיוע בתחילת העבודה על zion's fiction 3. הוא הציע להוציא קול קורא לסיפורים העוסקים בסכסוך. הוועד מרגיש שזה לא מתאים להוציא עכשיו קול קורא בנושא זה. נשמח לעזור באיתור סיפורים מתאימים שכבר נכתבו.

מציאת אחראי.ת מחסן ואחראי.ת מכתב חודשי – יצא קול קורא מסודר לשניהם.

איסוף נתונים לשווי מתנדבים לקראת הדו"ח הבא – נדחה לישיבה הבאה